۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین نگاه یکطرفه در حجاب به زنان یک اشتباه تاکتیکی است
کد خبر: ۲۰۴۱۰۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۱۷ ساعت: ۱۵:۴۰ ↗ لینک کوتاه

دبیر کارگروه حجاب و عفاف استان:

نگاه یکطرفه در حجاب به زنان یک اشتباه تاکتیکی است

دکتر فاطمه محمدبیگی عنوان کرد: در اسلام به نقش مرد در حفظ عفت و حجاب بانوان به طور ویژه اشاره شده، نگاه یکطرفه در حجاب به زنان یک اشتباه تاکتیکی است و طلب حجاب فقط از بانوان یک اشتباه اساسی است.

نگاه یکطرفه در حجاب به زنان یک اشتباه تاکتیکی است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، دکتر فاطمه محمدبیگی، دبیر کارگروه حجاب و عفاف استان قزوین در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به مناسبت هفته حجاب و عفاف اظهار کرد: این هفته از تاریخ 18 تا 24 تیرماه در کشور آغاز می‌شود و علت این نامگذاری توجه به ارزش‌ها و کرامت‌های انسانی است.
وی با بیان اینکه باید در عرصه فعالیت‌های حجاب و عفاف به دنبال هم افزایی، تفاهم و یکپارچگی بود، اذعان کرد: با وقوع انقلاب اسلامی و افزایش حضور اجتماعی بانوان در عرصه جامعه، ارتباط زن و مرد به صورت ناگزیر شکل می‌گیرد.
این مسئول در ادامه افزود: دغدغه دلسوزان نظام چگونگی شکل‌گیری ارتباط بین زن و مرد در محیط‌های اجتماعی و کاری است و نگاه اسلام ایجاد جریانی سالم و آسیب ناپذیر با حفظ حرمت برای زن و مرد است که اولین عامل اصلاح زیرساخت‌های فکری بین این دوجنس می‌باشد.
وی با بیان اینکه ارتباط زن و مرد باید از جنبه انسانی باشد نه نگاه جنسیتی ابراز کرد: با بکارگیری پوشش پاکدامن و عفیفانه در جامعه یکی از زیرساخت‌های این ارتباط شکل می‌گیرد.
محمدبیگی به بیان برنامه‌های هفته حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: روزهای هفته به ترتیب از روز شنبه 19 تیرماه تا جمعه با این عناوین نامگذاری شده‌اند؛ حجاب و عفاف تاج بندگی و میراث انبیاءالهی، حجاب و عفاف امنیت و آرامش اجتماعی و احترام به حقوق شهروندی، حجاب و عفاف هویت و خودباوری فرهنگی، حجاب و عفاف تولید و پوشش عفیفانه، حجاب و عفاف عزت مرد و کرامت و منزلت زن، حجاب و عفاف کاهش طلاق و کنترل آسیب‌های اجتماعی، حیا و عفاف و غیرت حافظ حریم خانواده.
وی ادامه داد: حجاب حق شهروندی است که در کشورهای غیرمسلمان با در نظر گرفتن این حق برای خانم‌ها و آقایان بیمارستان‌های تک جنسیتی ساخته شده است؛ اما در کشور ما با مودب بودن به آداب اسلامی به این موارد کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

راه‌اندازی پویش مردمی " من خانواده‌ام را دوست دارم" برای اولین بار در قزوین
دبیر کارگروه حجاب و عفاف استان تاکید کرد: توجه به حقوق شهروندنی زنان به معنای نگاه فمنیستی به امکانات مورد نیاز آنها نیست؛ زیرا تفکر فمنیستی حق شهروندی را بدون درنظر گرفتن شرایط زیستی بانوان درنظر می‌گیرد و از مسیر اشتباه به آن دست پیدا می‌کند.
وی با بیان اینکه در عمل به حجاب اسلامی فقط بانوان مسئول نیستند، تصریح کرد: در اسلام به نقش مرد در حفظ عفت و حجاب بانوان به طور ویژه اشاره شده، نگاه یکطرفه در حجاب به زنان یک اشتباه تاکتیکی است و طلب حجاب فقط از بانوان یک اشتباه اساسی است.
مسئول بسیج جامعه پزشکی استان قزوین گفت: در ده‌های گذشته شاهد افزایش آسیب‌های اجتماعی بودیم که از علل آن تزلزل نهاد خانواده است، غربی‌ها با اختصاص بودجه‌های میلیاردی به دنبال تخریب زیرساخت‌های خانواده در ایران هستند.
وی اضافه کرد: با آسیب‌هایی چون ازدواج سفید، دوستی‌های دختر و پسر، اختلااط زن و مرد در اجتماع، سست شدن عفاف و حجاب و افزایش طلاق باید برخورد جدی کرد.
این مسئول از راه‌اندازی پویش مردمی " من خانواده‌ام را دوست دارم" برای اولین بار در قزوین خبر داد و گفت: این پویش مردمی با همکاری 10 سمن در استان و تعدادی از سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی طی 20 جلسه کاری ایجاد شد تا نکات مهم در حمایت خانواده برای شهروندان در آن اطلاع رسانی شود.
وی با بیان اینکه در طرح " گوهر رحمت" به بانوان محجبه و غیرمحجبه گل تقدیم می‌شود، عنوان کرد: با توجه به تاکیدات امام جمعه استان هدف ما حفظ کرامت بانوان محجبه و غیر محجبه است تا همدلی لازم برای حفظ پوشش اسلامی ایجاد شود.
محمدبیگی با اشاره به برگزاری مسابقه کتابخوانی " احکام پوشش مصور بانوان" ابراز کرد: این کتاب در سال 91 تهیه شد و زمان برگزاری مسابقه آن در استان تا پایان تیرماه تمدید شده است، بنیاد حجاب و عفاف استان در حمایت از این مسابقه با تهیه بودجه‌ای هزینه کتاب را از 10 هزارتومان به 4 هزارتومان کاهش داد.
وی افزود: در هفته آینده از سوی مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین 3 عنوان کتاب برای مسابقه کتابخوانی به صورت الکترونیکی عرضه می‌شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان