۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین تهران – عشق آباد مصمم به تعمیق همکاری‌های مشترک هستند/ تأکید بر رساندن حجم مبادلات بازرگانی به ۶۰ میلیارد دلار
کد خبر: ۲۰۳۹۲۲ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۱۵ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

تهران – عشق آباد مصمم به تعمیق همکاری‌های مشترک هستند/ تأکید بر رساندن حجم مبادلات بازرگانی به ۶۰ میلیارد دلار

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ایران و ترکمنستان مصمم هستند حجم مبادلات بازرگانی خود را طی دوره ۱۰ ساله به ۶۰ میلیارد دلار ارتقاء دهند، گفت: تهران و عشق آباد با اراده‌ای مستحکم که نشات گرفته از خواست ملت‌های دو کشور است، خواهان تعمیق همکاری های مشترک هستند.

تهران – عشق آباد مصمم به تعمیق همکاری‌های مشترک هستند/ تأکید بر رساندن حجم مبادلات بازرگانی به ۶۰ میلیارد دلار

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری صبح قزوین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی روز سه شنبه در تماس تلفنی با «قربانعلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان و تبریک عید فطر به وی، دولت و ملت ترکمنستان گفت: تردیدی ندارم با اراده قوی که در دو دولت وجود دارد، شاهد استحکام و توسعه سریع روابط تهران – عشق آباد خواهیم بود.

روحانی در این گفت‌وگوی تلفنی همچنین آمادگی ایران برای مشارکت فعال‌تر شرکت‌های مهندسی ایرانی فعال در بخش های مختلف از جمله راهسازی در آن کشور را مورد تاکید قرار داد.

«قربانعلی بردی محمد اف» رئیس جمهور ترکمنستان نیز در این تماس تلفنی با تبریک عید فطر به روحانی، دولت و ملت ایران گفت: ریشه‌ها و اشتراکات عمیق دو ملت، پیوند دو دولت را در همه عرصه‌ها مستحکم‌تر کرده است.

رئیس جمهور ترکمنستان با تاکید بر جایگاه و اهمیت ارزشمند  مسیر ترانزیتی ترکمنستان از طریق ایران به خلیج صبح قزوین تاکید کرد: ما مصمم به توسعه همکاری‌های همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران هستیم.

«بردی محمداف» از حضور شرکت‌های ایرانی در اجرای پروژه‌های توسعه‌ای کشورش استقبال کرد و گفت: شرکت‌های ایرانی حضور قدرتمندی در ترکمنستان دارند.

انتهای پیام/

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان