۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین حجاب به عنوان يک خواسته فطري، محدود به اسلام نیست
کد خبر: ۲۰۳۹۰۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۱۵ ساعت: ۱۴:۵۱ ↗ لینک کوتاه

مسئول امور بانوان آموزش و پرورش استان:

حجاب به عنوان يک خواسته فطري، محدود به اسلام نیست

فاطمه نصری سیمیاری با بیان اینکه حجاب به عنوان يک خواسته فطري، محدود به اسلام نیست، گفت: حجاب به معنای پوشش بیرونی و عفاف به معنای پوشش درونی، عامل سلامت جامعه است.

حجاب به عنوان يک خواسته فطري، محدود به اسلام نیست
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، فاطمه نصری سیمیاری، مسئول امور بانوان اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین در نشستی که صبح امروز(سه‌شنبه) در سالن جلسات این اداره برگزار شد، با تبریک به مناسبت هفته عفاف و حجاب اظهار کرد: از تاریخ 19 تا 25 تیرماه به عنوان هفته حجاب و عفاف نامگذاری شده است.
وی در ادامه، ترویج سبک زندگی عفیفانه در سطح جامعه، مقابله با هجمه‌های پیش‌بینی شده از سوی دشمنان به ویژه درباره کشف حجاب زنان، فرهنگ‌سازی گفتمان سبک زندگی عفیفانه، ایجاد زمینه همکاری و هم‌افزایی سازمان‌ها، نهادها و مؤسسه‌های مردم نهاد در زمینه حجاب و عفاف و تقویت اعتماد به نفس در زنان محجبه را از اهداف اصلی برگزاری ویژه برنامه‌های هفته حجاب و عفاف عنوان کرد.
سیمیاری با بیان اینکه حجاب به عنوان يک خواسته فطري، محدود به اسلام نیست، خاطرنشان کرد: حجاب به معنای پوشش بیرونی و عفاف به معنای پوشش درونی، عامل سلامت جامعه است که عدم رعایت این دو موجب به وجود آمدن مشکلات و اثرات مخرب زیادی در جامعه خواهد شد.
این مسئول تأکید کرد: در اسلام عفاف و حجاب هم شامل مردان و هم شامل زنان می‌شود چراکه اگر حجاب زن، حرمتی بین محرم و نا محرم باشد، باعث حفظ عفت شده و سلامت بنیان خانواده و جامعه را به دنبال خواهد داشت.
سیمیاری با اشاره به برنامه‌‌های این هفته عنوان کرد: روز شنبه (19 تیر ماه) با عنوان عفاف و حجاب میراث انبیای الهی، یکشنبه(20 تیر ماه) با عنوان عفاف و حجاب، سیره نبوی و سبک زندگی اسلامی-‌ایرانی، 21 تیر ماه با عنوان عفاف و حجاب، هویت اسلامی و خودباوری ملی نامگذاری شده است.
وی افزود: 22 تیر ماه با عنوان عفاف و حجاب، بهداشت و سلامت روان، شادی و نشاط اجتماعی، 23 تیر ماه با عنوان عفاف و حجاب هویت اجتماعی، احترام به قانون و حقوق شهروندی، 24 تیر با عنوان عفاف و حجاب، اقتصاد مقاومتی، تولید و مصرف داخلی و روز جمعه(25 تیر ماه) آخرین روز این هفته با عنوان حیا، عفت و غیرت حافظ حریم خانواده انتخاب شده است.
مسئول امور بانوان اداره‌کل آموزش و پرورش قزوین در پایان معرفی زنان کارآفرین و محجبه، تجلیل از همسران شهیدان مدافع حرم و برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری با مضامین حجاب و عفاف را از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان کرد.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان