۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ۶ تیم صعود کننده به مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۶ +جدول
کد خبر: ۲۰۳۵۷۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۱۴ ساعت: ۱۲:۵ ↗ لینک کوتاه

ایران به رده هفتم بسنده کرد؛

۶ تیم صعود کننده به مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۶ +جدول

پس از برگزاری هفته پایانی لیگ جهانی، چهره ۶ تیم صعود کننده به مرحله نهایی لیگ جهانی مشخص شد و شاگردان لوزانو با ایستادن در جایگاه هفتم از صعود بازماندند.

۶ تیم صعود کننده به مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۶ +جدول
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، بیست و هفتمین دوره لیگ جهانی والیبال از پنج شنبه 27 خرداد ماه و با فرمول جدیدی آغاز شد و 12 تیم در سطح یک لیگ جهانی قرار گرفتند و در سه هفته و در قالب 9 گروه به مصاف هم رفتند. 
در هر هفته سه تیم میزبان بودند و مجموع نتایج و امتیازات هر 9 گروه در پایان دور مقدماتی در یک جدول رده بندی محاسبه شد تا پنج تیم برتر در کنار لهستان میزبان، 6 تیم حاضر در مرحله نهایی را تشکیل دهند.

پس از برگزاری دیدارهای روز پایانی چهره تیم های صعود کننده به مرحله نهایی مشخص گردید و به ترتیب 5 تیم برزیل، آمریکا، فرانسه، صربستان و ایتالیا به همراه لهستان میزبان راهی مرحله نهایی شدند و باید از 23 تا 27 تیر ماه در مرحله نهایی به مصاف هم بروند. تیم ملی ایران هم با ایستادن در رده هفتم به کار خود پایان داد.
دیدارهای شب نهم و آخرین شب از مرحله مقدماتی لیگ جهانی به نوعی تشریفاتی محسوب می شد و تاثیری در صعود تیمها نداشت و فقط جایگاه نهایی تیمها را مشخص می نمود.

نکته جالب در خصوص تیم های صعود کرده به مرحله نهایی حضور برزیل، آمریکا، ایتالیا و فرانسه است که این 4 تیم در المپیک نیزهمگروه خواهند بود و در ریو باید به مصاف یکدیگر بروند. اما لهستان تنها تیمی است که از گروه ایران در ریو حاضر است و سایر تیم های هم گروه ایران هم همچون ایران می توانند به برنامه های آماده سازی و ریکاوری برسند تا با قدرت در ریو حضور یابند. صربستان هم که غایب بزرگ المپیک محسوب می شود.

برزیل با 9 قهرمانی پرافتخارترین تیم لیگ جهانی است و پس از آن ایتالیا با هشت قهرمانی دومین تیم پرافتخار این رقابت هاست. این دو تیم در تمامی ادوار لیگ جهانی حضور داشته اند و از این حیث رکورد دار هستند.

تیم های فرانسه، صربستان و آمریکا در بیست و ششمین دوره لیگ جهانی (سال 2015) به ترتیب عنوان‌های اول تا سوم را به دست آوردند.

جدول رده بندی نهایی دور مقدماتی لیگ جهانی والیبال 

برای مشاهده سایز اصلی روی جدول کلیک کنید


برای مشاهده سایز اصلی روی جدول کلیک کنید


انتهای پیام/1404

منبع: مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان