۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین سالانه ۲۰۰ یادواره شهدا در سطح استان برگزار می‌شود
کد خبر: ۲۰۳۴۸۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۱۴ ساعت: ۷:۴۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین:

سالانه ۲۰۰ یادواره شهدا در سطح استان برگزار می‌شود

غلامرضا حقایق‌پور گفت: سالانه ۲۰۰ یادواره شهدا در سطح استان با همکاری نهادهای مختلف برگزار می‌شود که باید ساماندهی برای هم‌افزایی فعالیت‌ها و جلوگیری از اتلاف منابع صورت گیرد.

سالانه ۲۰۰ یادواره شهدا در سطح استان برگزار می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، نخستین جلسه شورای فرهنگ ایثار و شهادت استان قزوین شب گذشته (یکشنبه) با حضور استاندار قزوین در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد.
غلامرضا حقایق‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در این جلسه اظهار کرد: تمسک به فرهنگ ایثار و شهادت یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در پیروزی انقلاب و همچنین تداوم و تثبیت نظام و پیروزی کشور در دوران 8 سال جنگ تحمیلی می‌باشد.
وی افزود: مردم غیور ایران به تاسی از این روحیه ایثارگری با حداقل امکانات در حدود 3 هزار روز از یک میلیون و 650 هزار کیلومتر خاک ایران دفاع کردند و با اهدای نزدیک به 815 هزار شهید، جانباز و آزاده نگذاشتند یک وجب از خاک میهن اسلامی به تاراج رود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری همیشه بر زنده نگه داشتن این فرهنگ مهم تاکید داشته‌اند که جمله معروف مقام معظم رهبری با مضمون «زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، کمتر از شهادت نیست» اهمیت این موضوع را مضاعف می‌کند.
وی در ادامه بیان کرد: با راهبرد رهبر معظم انقلاب، دستگاه‌های قانون گذار همواره با ایجاد قوانینی سعی در تکریم ایثارگران و ترویج این فرهنگ داشته‌اند که تاکنون بالغ بر 30 سند بالادستی در حوزه ایثار و شهادت مصوب شده است.
مهم‌ترین قانون مصوب در حوزه ایثارگران، قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران است
حقایق‌پور تصریح کرد: مهم‌ترین آنها ابلاغ سیاست‌های کلی نظام در امور ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و جهاد و ساماندهی امور ایثارگران توسط مقام معظم رهبری، سند چشم‌انداز 1404 سیاست‌های کلی برنامه سوم، چهارم، پنجم و ششم و شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین عنوان کرد: مهم‌ترین و جامع‌ترین قانونی که در خصوص ایثارگران به تصویب رسیده، قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران می‌باشد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین اظهار کرد: ماده 63 این قانون، ایجاد شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت با وظیفه ساماندهی و هماهنگی در برنامه ریزی‌ کلان دستگاه‌ها و سیاستگذاری در زمینه احیا، حفظ و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت به ریاست رئیس جمهور، دبیری رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و عضویت 17 دستگاه مصوب نمود.
حقایق‌پور عنوان کرد: ترکیب استانی اعضای این شورا شامل نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، استاندار قزوین به عنوان رئیس شورای استانی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین به عنوان دبیر شورای استانی و جمعی دیگر از مسئولان استانی به عنوان اعضای این شورا هستند.
وی در ادامه گفت: شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان متولی اصلی امر ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت درصدد است با همکاری همه دستگاه‌های عضو علاوه بر تجلیل و تقدیر از ایثارگران دفاع مقدس و استفاده از توان و ظرفیت آنها در توسعه و ترویج فرهنگ ایثار، ظرفیت جامعه و استان را برای تحقق اهداف شهیدان، جانبازان و آزادگان به کار گیرد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اشاره به اهداف شورا در سطح استان گفت: غنا بخشیدن به موزه شهدای استان، ساماندهی یادواره‌های شهدا در استان، جمع‌آوری آثار شهدا و ایثارگران در بنیاد شهید از جمله وظایف و اهداف این شورا در استان است.
وی در پایان گفت: سالانه 200 یادواره شهدا در سطح استان با همکاری نهادهای مختلف برگزار می‌شود که باید ساماندهی برای هم افزایی فعالیت‌ها و جلوگیری از اتلاف منابع در این زمینه صورت گیرد.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان