۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین دیجیتالی کردن ثبت املاک، اسنادی با ایمنی و فرآیندی شفاف‌تر را در اختیار قرار می‌دهد
کد خبر: ۲۰۱۹۱۸ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۸ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

دیجیتالی کردن ثبت املاک، اسنادی با ایمنی و فرآیندی شفاف‌تر را در اختیار قرار می‌دهد

مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی اعلام کرد که دیجیتالی کردن ثبت زمین و املاک، اسنادی با ایمنی و قابلیت اتکای بیشتر و همچنین فرآیندی شفاف‌تر را در اختیار قرار می‌دهد.

دیجیتالی کردن ثبت املاک، اسنادی با ایمنی و فرآیندی شفاف‌تر را در اختیار قرار می‌دهد

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری صبح قزوین ، دفتر مطالعات اقتصادی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی تجربه کشورهای موفق را در زمینه بهبود رتبه شاخص سهولت انجام کسب و کار بررسی کرد.

این مرکز با ترجمه بخشی از گزارش «انجام کسب و کار» بانک جهانی در سال 2016 پیرامون روند دیجیتالی کردن ثبت مالکیت متذکر شد که بسیاری از اقتصادها ادارات ثبت زمین و املاک خود را روزآمد کرده و به فکر گام های بعدی هستند در حالی که تعدادی از کشورها هنوز در قالب نظام های قدیمی ثبت کاغذی سوابق و اسناد متکی رفتار می کنند به گونه ای که از بین 189 اقتصاد بررسی شده توسط پروژه انجام کسب و کار ، در بزرگترین شهر تجاری 74 اقتصاد جهان، پلاک های ثبتی تنها به صورت کاغذی نگهداری می شوند که این موضوع می تواند به شکل قابل ملاحظه ای کیفیت و بهره وری خدمات ادارات ثبت زمین و املاک را کاهش دهد.

این گزارش می افزاید: عظمت تغییرات مربوط به دیجیتالی کردن نباید کشورهای در حال توسعه را دلسرد کند.

تاکنون کشورهایی با شرایط متنوع و سطوح درآمدی مختلف توانسته اند ادارات ثبت زمین و املاک خود را دیجیتالی کرده و به شکل قابل ملاحظه ای، سامانه مدیریت زمین و املاک خود را ساماندهی مجدد کنند.

در این میان، بسیاری از کشورها روش مرحله به مرحله را انتخاب کرده اند.

در ادامه این گزارش آمده است: مزایای دیجیتالی کردن ثبت زمین و املاک تنها محدود به افزایش بهره وری نیست و علاوه بر آن اسنادی با ایمنی و قابلیت اتکای بیشتر و همچنین فرآیندی شفاف تر را در اختیار قرار می دهد.

همچنین دیجیتالی کردن، عملکرد بازارهای مرتبط با املاک را از طریق امکان دسترسی سریع به اطلاعات زمین بهبود می بخشد. ضمن اینکه شهروندان از ارتقای امنیت پلاک های ثبتی و دسترسی مناسب تر به اطلاعات بهره مند خواهند شد.

انتهای پیام/

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان