۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین چرا فتنه‌گران همراه با تکفیری‌ها به دنبال «شعار نه غزه نه لبنان» بودند؟
کد خبر: ۲۰۱۸۶۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۸ ساعت: ۱۱:۲۸ ↗ لینک کوتاه

نکته کلیدی فرمایش رهبری؛

چرا فتنه‌گران همراه با تکفیری‌ها به دنبال «شعار نه غزه نه لبنان» بودند؟

در سال ۸۸ عده‌ای با شعار انحرافی «نه غزه نه لبنان، فقط فلات ایران» سعی کردند این‌طور وانمود کنند که حمایت ایران از محور مقاومت باعث صرف هزینه‌های گزاف و کار بیهوده‌ای است.

چرا فتنه‌گران همراه با تکفیری‌ها به دنبال «شعار نه غزه نه لبنان» بودند؟
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،در چند روز اخیر اخبار و اطلاعات مختلفی از توطئه باندهای تروریستی وابسته به گروه‌های تکفیری و حکومت‌های مرتجع عربی منطقه برای اجرای عملیات تروریستی در کشورمان شنیده می‌شود که به حمدالله توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در نطفه خنثی شدند. همه این توطئه‌ها برای خدشه‌دار کردن امینت کشورمان جهت ایجاد رعب و وحشت و زمین‌گیر کردن ایران اسلامی است. موضوعی که رهبر معظم انقلاب در جمع خانواده شهدای هفتم تیر و مدافع حرم بدان تأکید کردند و از پازل دشمن برای ضربه زدن به کشورمان سخن گفتند.

ایشان یادآور شدند که «استکبار، داعش را برای شکست جمهوری اسلامی ساخت و عراق و شام مقدمه بود تا ایران را زمین‌گیر کنند اما قدرت جمهوری اسلامی آن‌ها را در همان‌جا زمین‌گیر کرد.»

چرا فتنه‌گران همراه با تکفیری‌ها به دنبال «شعار نه غزه نه لبنان» بودند؟

رهبر معظم انقلاب همچنین فرمودند:‌ «کسی که به‌عنوان دفاع از اهل‌بیت (ع) می‌رود درواقع دارد از جامعه و شهرهای خود دفاع می‌کند؛ این دفاع از ایران است.»

جورچین اتفاقات منطقه و دسیسه‌های تروریست‌های تکفیری وابسته به آل سعود و صهیونیزم زمانی تکمیل می‌شود که به چند سال عقب‌تر بازگردیم و اتفاقات روز قدس سال 88 را مرور کنیم. همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اشاره کردند دشمن در تلاشی همه‌جانبه برای شکست ایران اسلامی است و در این زمینه از اضمحلال درونی تا شستشوی مغزی افراد برای حملات تروریستی در داخل ایران و همچنین تشکیل گروه‌های تروریستی برای ضربه زدن به کشورمان استفاده می‌کند.

در سال 88 عده‌ای با شعار انحرافی و عوام‌فریبانه «نه غزه نه لبنان، فقط فلات ایران» سعی کردند این‌طور وانمود کنند که حمایت ایران از محور مقاومت در لبنان و فلسطین باعث صرف هزینه‌های گزاف و کار بیهوده‌ای است و با استفاده از ضرب‌المثل چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است، حمایت‌های کشورمان از محور مقاومت منطقه را تقبیح کردند.

این افراد با خطای محاسباتی که حاکی از شیفتگی غرب‌پرستانه و سیاست‌بازی‌های لجوجانه بود بدون در نظر گرفتن مصالح ملی کشورمان در پوشش سفید پزشکان که نماد صلح‌طلبی است به بشار اسد نامه نوشتند و از وی خواستند که در مقابل دشمن تکفیری تسلیم شود. البته بماند که برخی از همین افراد داعش را روشنفکر نامیدند.

اگر به شعار نه غزه نه لبنان عمل می‌کردیم چه بر سرمان می‌آمد؟

البته شعار «نه غزه نه لبنان ...»‌ یک شعار داخلی و مختص به اصلاح‌طلبان ایران نیست؛ در سوریه قبل از بروز جنگ داخلی همین شعار با عنوان «لا حزب‌الله، لا ایران»‌ تکرار شد که با توجه به این موضوع می‌توان بیش از پیش به ماهیت این شعار انحرافی پی برد.

این در حالی است که باطل‌السحر این شعار در خود آن موجود است. حوادث تلخ منطقه به‌زودی نشان داد که زمانی می‌توان از فلات ایران حفظ و حراست کرد که مقابل دشمن درجایی که ریشه دوانده ایستاد. این موضوع هم امنیت ایران را حفظ می‌کند و از آسیب‌های جانی و مالی در ایران جلوگیری می‌کند و هم باعث تخریب توان دشمن و عدم قدرت‌یابی آن می‌شود.

ایشان پیش‌ازاین در دیدار با خانواده مدافعان حرم به همین موضوع اشاره‌کرده و فرموده بودند: «اگـر این‌ها مبـارزه نمی‌کردنـد ایـن دشـمن می‌آمـد داخـل کشـور... اگـر جلویش گرفتـه نمی‌شـد مـا باید اینجـا در کرمانشاه و همـدان و بقیه استان‌ها بـا این‌ها می‌جنگیدیم و جلـوی این‌ها را می‌گرفتیم. درواقع ایـن شهدای عزیـز ما جـان خودشان را درراه دفاع از کشـور، ملت، دیـن، انقلاب اسلامی فـدا کردند.»

اگر به شعار نه غزه نه لبنان عمل می‌کردیم چه بر سرمان می‌آمد؟

نکته انحرافی شعار نه غزه نه لبنان جدایی آرمان‌های اصیل جمهوری اسلامی ایران با منافع ملی بود. درواقع دشمن سعی می‌کرد با ایجاد تناقض کاذب فعالیت ایران در حوزه بین‌المللی را به نفع خود کاهش دهد اما مرور زمان نشان داد که منافع ملی و سیاست‌های جمهوری اسلامی در یک خط سیر قرار دارند و به هم تنیده هستند.

سخنان صریح رهبر معظم انقلاب که بیان داشتند هم‌راستا با اهداف اعتقادی و دینی عزیزان مدافع حرم برای ایران اسلامی می‌جنگند نیز مؤید همین موضوع است و این دو مورد نه‌تنها منافاتی با هم ندارد و بلکه هم‌راستا با یکدیگرند.

ایشان در همین رابطه روحیه انقلابی را انگیزه‌بخش فعالیت و تلاش جوانان ایرانی در عرصه‌های مختلف عنوان و بیان کردند: «هر جا به انقلاب و روحیه انقلابی تکیه کردیم، پیشرفت داشته‌ایم و هر جا که برای خوشایند عناصر استکبار، از ارزش‌ها کوتاه آمدیم و در بیان مواضع انقلابی رودربایستی کردیم، دچار عقب‌ماندگی و خسارت شدیم.»

شعار انحرافی نه غزه نه لبنان نمونه خوبی در مورد واقعیت سخنان رهبر انقلاب در جهت فایده پایبندی به ارزش‌های انقلابی است. درواقع اگر به شعار نه غزه نه لبنان عمل می‌کردیم معلوم نبود امروز چه سرنوشتی گریبان گیر ملت ایران بود و اینک که با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و هوشیاری مردم این شعار عوام‌فریبانه به زباله‌دان تاریخ فرستاده شد، درگذر زمان مشخص شد که چه انحرافی پشت این شعار نهفته بود و چه عواقبی پشت سر آن وجود داشت.

 انتهای پیام/1404

 

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان