۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین راه‌اندازی سینمای تخصصی کودک و نوجوان در قزوین
کد خبر: ۲۰۱۴۴۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۶ ساعت: ۱۳:۴۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل کانون پرورشی فکری استان خبر داد:

راه‌اندازی سینمای تخصصی کودک و نوجوان در قزوین

مژده اروجی از راه‌اندازی سینمای تخصصی کودک و نوجوان در استان قزوین خبر داد و گفت: در این سینما که در کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان راه‌اندازی می‌شود از تولیدات انیمیشنی جهت اکران استفاده می‌شود.

راه‌اندازی سینمای تخصصی کودک و نوجوان در قزوین
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، مژده اروجی، مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین پیش از ظهر امروز(6 تیرماه) در نشست خبری که در سالن جلسات این اداره برگزار شد، اظهار کرد: مراکز کانون پرورشی فکری در استان شامل 16 مرکز ثابت، 3 مرکز سیار روستایی و شهری و یک کتابخانه پستی است.
وی افزود: برنامه‌های این کانون در بخش‌های هنری، علمی، ادبی، مذهبی و فرهنگی، 42 نوع فعالیت را در بر می‌گیرد.
اروجی خاطرنشان کرد: کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان با بیش از 50 سال سابقه فعالیت در زمینه شناسایی و پرورش استعدادها و همچنین ایجاد زمینه انس با کتاب در خدمت کودکان و نوجوانان در سراسر استان می‌باشد.
وی تصریح کرد: بر اساس سند چشم انداز، سیاست و مأموریت کانون پرورشی فکری این است که تا سال 1404 هیچ خانواده ایرانی نباشد که به نوعی از فعالیت‌ها و محصولات کانون استفاده نکرده باشد که لازمه تحقق این امر توسعه مراکز شهری، ثابت و عرضه محصولات کانون در مناطق مختلف استان است.
مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین گفت: همه 42 فعالیت کانون، کتاب محور و در راستای پرورش خلاقیت کودکان برنامه‌ریزی شده است.
برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی در قزوین
وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های مختلف در مراکز کانون پرورشی فکری عنوان کرد: امسال متناسب با نیاز مخاطبان کلاس‌های رباتیک، نجوم، گام به گام تا اندیشه(فلسفه برای کودکان) به عناوین برنامه‌های کانون افزوده شده است.
اروجی، هدف از تشکیل کلاس گام به گام تا اندیشه را پرورش تفکر کودکان، تقویت روحیه پرسشگری، ایجاد خودباوری و اعتماد به نفس، توانایی درک مسائل و قدرت نقادی، عادت کردن به تفکر گروهی و مسئولیت پذیری در کودکان عنوان کرد.
وی در ادامه بیان کرد: با توجه به شعار سال مقام رهبری مبنی بر «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، کلاس آمال برای اعضای کانون با هدف برپایی برنامه آموزش متوازن اجتماعی و مالی، یادگیری احترام به دیگران، داشتن اعتماد به نفس برای انجام فعالیت‌های اجتماعی، شناسایی منابع استانی و کشوری برگزار می‌شود.
مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین تصریح کرد: برای نخستین بار مرکز فراگیر در اردیبهشت ماه سال جاری در مجتمع کانون پرورشی فکری افتتاح شد با هدف اینکه کودکان با نیاز ویژه نیز در کنار کودکان عادی از امکانات و فعالیت‌های کانون استفاده کنند.
وی با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره رضوی در قزوین گفت: این جشنواره در رشته‌های مختلفی نظیر نقاشی، خوشنویسی، داستان نویسی، کاردستی و قصه گویی با حضور 600 عضو شرکت کننده و 30 مربی برگزار و در نهایت 124 عضو شرکت کننده و 5 مربی به مرحله کشوری راه یافتند.
اروجی خاطرنشان کرد: مراسم تجلیل از نفرات برگزیده این جشنواه در بخش استانی و کشوری در ایام دهه کرامت برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: مرحله استانی جشنواره نمایش عروسکی در اوایل شهریور ماه برگزار و از 4 نمایش شرکت کننده با نظر هیئت داوران یک نمایش انتخاب و به مرحله کشوری راه خواهد یافت.
این مسئول در ادامه از برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی با عنوان از "تیله تا تبلت" با هدف جمع آوری بازی‌های بومی و محلی و آشنایی نسل جدید با این بازی‌ خبر داد.
اروجی خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم نکوداشت پرستوهای سیمرغ صفت در هفته دفاع مقدس با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان در 8 سال دفاع مقدس یکی دیگر از برنامه‌های کانون پرورشی فکری استان در سال جاری است.
اروجی از راه‌اندازی سینمای تخصصی کودک و نوجوان در استان قزوین خبر داد و گفت: در این سینما که در کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان راه‌اندازی می‌شود از تولیدات انیمیشنی کانون و غیر کانون جهت اکران استفاده می‌شود.
انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان