۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین برنامه‌های روز قدس و هفته " بازخوانی حقوق بشر آمریکایی" اعلام شد
کد خبر: ۲۰۰۷۴۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۳ ساعت: ۱۵:۲۸ ↗ لینک کوتاه

با برگزاری نشست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان؛

برنامه‌های روز قدس و هفته " بازخوانی حقوق بشر آمریکایی" اعلام شد

برنامه‌های روز قدس و هفته " بازخوانی حقوق بشر آمریکایی" در نشست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اعلام شد.

برنامه‌های روز قدس و هفته " بازخوانی حقوق بشر آمریکایی" اعلام شد
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، حجت‌الاسلام علی قابل، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین ظهر امروز(پنج شنبه) در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اهمیت روز جهانی قدس به عنوان یکی از یادگارهای حضرت امام خمینی(ره) اظهار کرد: حضرت امام(ره) از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی گام‌های اساسی برای دفاع از فلسطین برداشتند.
وی در ادامه افزود: پس گیری سفارت اسرائیل و تحویل آن به فلسطین و اعلام روز جهانی قدس که هرساله برای حمایت از مردم فلسطین، راهپیمایی برگزار می‌شود، از اقدامات امام راحل بود.
این مسئول باتوجه به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره هفتم تیرماه خاطرنشان کرد: سال گذشته که خانواده شهدای هفتم تیر به محضر رهبری رسیدند و فرمودند:" در قبال همه شهدا به ویژه شهدای هفتم تیر کوتاهی صورت گرفته است و این موضوع مورد بررسی قرار بگیرد."
وی با اشاره به نامگذاری 6 تا 12 تیرماه به نام هفته "بررسی حقوق بشر آمریکایی" ابراز کرد: امسال برای اولین بار پس از فرمایش سال گذشته رهبری این نامگذاری صورت گرفت و برنامه‌هایی به همین مناسب درنظر گرفته شده است.
قابل ادامه داد: در ششم تیرماه سال 60 فاجعه ترور رهبری و 7 تیرماه انفجار دفتر حزب جمهوری رخ داد که 72 تن از شخصیت‌های قوه قضاییه، نمایندگان مجلس و دولت وقت به شهادت رسیدند.
وی با اشاره به جریان حمله شیمیایی رژیم بعثی صدام به سردشت در 8 تیرماه تشریح کرد: در سال 61 با بمب‌گذاری آمریکا 110 نفر شهید و 8 هزار نفر مسموم شیمیایی شدند.

چرا باید از شیخ عیسی که متولد سرزمین بحرین است، سلب تابعیت شود؟

این مسئول عنوان کرد: شهادت آیت الله صدوقی، امام جمعه یزد به عنوان سومین شهید محراب در 11 هم تیرماه سال 61 و حمله آمریکا به ایرباس ایران و شهادت 290 نفر از هموطنان در 12 تیرماه و ربودن 4 دیپلمات ایرانی در لبنان در شانزدهم تیرماه سال 61 نیز از دیگر رویدادهای غم انگیز این ماه است.
وی با اشاره به تمرکز آمریکا بر روی حقوق بشر و موشک‌ها پس پسابرجام توضیح داد: رژیم عربستان از جانب سازمان ملل به عنوان کودک کش معرفی شده بود اما بعد از چند روز به واسطه تهدیدهای صورت گرفته از سوی عربستان مبنی بر عدم پرداخت حق عضویت از لیست تروریست‌ها خارج شد.
امام جمعه موقت قزوین ابراز کرد: همین هفته خام خام بزرگ اسرائیل اعلام کرد اسراییلی‌ها می‌توانند آب شرب مردم فلسطین را مسموم کنند در صورتی که این جزو نقض حقوق بشر محسوب می‌شود.
وی با اشاره به جنایات صورت گرفته در سلب تابعیت رهبر دینی بحرین توسط آمریکا تصریح کرد: چرا باید شیخ عیسی که متولد این سرزمین است سلب تابعیت شود؟ در حالی‌که خود خاندان آل خلیفه اهل حجاز و حکومت دست نشانده سرزمین دیگری هستند؛ اگر قرار است سلب تابعیتی صورت گیرد خود این افراد باید سلب تابعیت شوند.


رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به لیست جنایات سیاه آمریکا در طول تاریخ یادآور شد: کودتا نوژه یکی دیگر از توطئههای آمریکا برای سرنگونی نظام ایران بود که در تیرماه سال 59 رخ داد و آنها قصد بمباران فرودگاه تهران، ایستگاه رادیو و تلویزیون و محل سکونت امام (ره) را داشتند که خوشبختانه این کودتا کشف شد.
وی با بیان اینکه آمریکا پرونده قطوری در مسائل حقوق بشر در تیرماه دارد، خاطرنشان کرد: امروز آمریکا از گروهک‌های تروریستی همچون داعش حمایت می‌کند، در این ایام یمن همچنان بمباران می‌شود.

برگزاری راهپیمایی روز قدس در 100 نقطه از استان

قابل یادآور شد: پس از تشکیل مسئله بیداری اسلامی در کشورهای منطقه اتاق فکر کشورهای استعماری به فکر افتادند که با انجام اقداماتی این حرکت را مهار کنند.
وی اظهار کرد: این گروهک‌ها ابتدا جهت مقابله با حضور شوروی در افغانستان به صورت طالبان شکل گرفت و سپس از دل گروهک طالبان القاعده متولد شد که برای مدتی عراق را جولانگاه خود قرار دادند و در انتها داعش روی کار آمد.
امام جمعه موقت قزوین اضافه کرد: امروز داعش عراق و سوریه را مورد تهاجم قرار دادند و به موازات آن از حمایت آمریکا در جهت تامین مواد غذایی و سلاح برخوردار هستند.
وی بیان کرد: نزدیک کردن کشورهای عربی منطقه با اسراییل و ایجاد رابطه و حذف دستور حمایت از فلسطین و ایجاد معاهدات نظامی بین اسرائیل و عربستان علیه ایران از دیگر حرکات خائنانه اتاق فکر استکبار جهانی است.
این مسئول با اشاره به برنامه‌های هفته حقوق بشر آمریکایی عنوان کرد: تشکیل ستاد مرکزی برای پرداختن به مسئله افشای حقوق بشر آمریکایی در تمام شهرها، افشا و بازخوانی هفته حقوق بشر آمریکایی، آمادهسازی سطح شهر از نظر تبلیغات و فضاسازی شهری، بزرگداشت شهدای 7 تیر در امامزاده‌ها و مساجد برجسته از جمله مسجد نبی، برگزاری نمایشگاه عکس در گلزار شهدا، بزرگداشت هفته قوه قضاییه در قالب میزگردی در صدا و سیمای مرکز استان، ارسال بسته‌های فرهنگی برای مبلغان و ائمه جمعه از جمله این برنامه‌ها هستند.
وی ابراز کرد: راهپیمایی روز قدس از دیگر برنامه‌های این ایام است که در بیش از 100 نقطه استان برگزار می‌شود و مسیر راهپیمایی برای مرکز شهر قزوین از میدان ولیعصر و میرعماد آغاز و به مسجدالنبی ختم می‌شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان