۰۶/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۵ سه شنبه

صبح قزوین افزایش ۶۰ درصدی پرونده‌های ورودی محمدیه/ مواد مخدر عامل بیش از ۹۲ درصد آسیب‌های اجتماعی است
کد خبر: ۲۰۰۷۲۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۳ ساعت: ۱۴:۴۱ ↗ لینک کوتاه

در جلسه معارفه اولین دادستان بخش محمدیه مطرح شد؛

افزایش ۶۰ درصدی پرونده‌های ورودی محمدیه/ مواد مخدر عامل بیش از ۹۲ درصد آسیب‌های اجتماعی است

در جلسه معارفه اولین دادستان بخش محمدیه مطرح شد که در سال جاری شاهد افزایش ۶۰ درصدی پرونده‌های ورودی محمدیه هستیم و مواد مخدر عامل بیش از ۹۲ درصد آسیب‌های اجتماعی است.

افزایش ۶۰ درصدی پرونده‌های ورودی محمدیه/ مواد مخدر عامل بیش از ۹۲ درصد آسیب‌های اجتماعی است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، جلسه معارفه اولین دادستان عمومی و انقلاب بخش محمدیه با حضور رئیس دادگستری استان قزوین، دادستان استان و فرماندار شهرستان البرز، امام جمعه محمدیه و مسئولین شهری محمدیه پیش از ظهر امروز(پنج شنبه) در سالن نیایش شهر محمدیه برگزار شد.
حجت الاسلام موسوی موینی، امام جمعه شهر محمدیه با بیان اینکه افتتاح دادستانی شهر محمدیه بزرگترین خدمات دستگاه قضایی به محمدیه است، ابراز کرد: در دستگاه قضایی باید مراقب رعایت عدالت و حق مظلوم باشیم.
وی در ادامه افزود: داشتن مسئولیت در دستگاه قضایی با دیگر مسئولیت‌ها متفاوت است و کارکنان این سازمان مسئولیت مستقیم قرآن، ولایت و اسلام را برعهده دارند؛ زیرا هراقدامی که از سوی ما صادر شود به نام اسلام نوشته می‌شود.
این خطیب نمازجمعه شهر محمدیه ابراز کرد: وظیفه کارکنان داگستری و دادسراها امنیت و نظم بخشی به جامعه است و باید در قضاوت‌ها تلاش کرد تا اصلاح ذات البین صورت بگیرد که افضل از یکسال نماز و روزه است.

سند کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهرستان البرز تدوین می‌شود

در ادامه این جلسه رضا عسگری، فرماندار شهرستان البرز با بیان اینکه هدف دستگاه‌های مختلف در شهرستان افزایش ضریب امنیت بوده است، اظهار کرد: در این مدت شاهد چندین مورد سرقت مسلحانه در شهرستان بودیم که در کوتاهترین زمان ممکن متخلفان دستگیر شدند.
وی در ادامه افزود: رضایتمندی مردم و افزایش امنیت اجتماعی به همراه کاهش آسیب‌های اجتماعی جزو اولویت‌های کاری دستگاه‌های قضایی و انتظامی شهرستان است و ارائه آمار از سوی دادگستری بخش محمدیه می‌تواند در شناسایی آسیب‌های اجتماعی به ما کمک بزرگی کند.

این مسئول با بیان اینکه بیش از 92 درصد نگرانی مردم از موضوع مواد مخدر است، بیان کرد: مبارزه و پیشگیری اعتیاد در جامعه عاملی برای کاهش سرقت و آسیب‌های اجتماعی است، تلاش دستگاه قضا باید کاهش ورودی پرونده‌ها به دادسراها باشد.
وی از تدوین سند کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهرستان البرز خبر داد و گفت: در شهرستان پیگیر تبیین حقوق شهروندی برای شهروندان هستیم تا خروجی این عملکردها رضایتمندی مردم را در پی داشته باشد و بار دستگاه قضا از رسیدگی به پرونده‌ها کاهش یابد.

محمدیه اولین بخشی در کشور است که شورای تامین در آن مستقر شده است
عباسی، رئیس دادگستری بخش محمدیه اذعان کرد: ارتقای سطح جایگاه دستگاه قضایی بخش از دادگاه عمومی به دادگستری بخش محمدیه که دادگستری شهرستان تلقی می‌شود، بسیار ارزشمند است.
وی در ادامه افزود: بخش محمدیه اولین بخشی است که از برکت سیستم دادگستری و دادسرایی برخوردار شده است که ناشی از تدبیر و تلاش ریاست کل دادگستری استان است.
این مسئول ادامه داد: افزایش صددرصدی کادر اداری دادگستری بخش محمدیه است و ما نباید دچار اطاله دادرسی شویم و این ارتقا مشکل رسیدگی به پرونده‌ها را آسان کند.
وی عنوان کرد: متوسط هرساله ما شاهد افزایش 40 درصدی پرونده‌های ورودی شهر محمدیه هستیم و پیش بینی ما است برای سال جاری افزایش 60 درصدی پرونده‌های ورودی داشته باشیم.
عباسی اظهار کرد: دادگستری محمدیه پس از قزوین بیشترین جمعیت شهری را با 140 هزار نفر خدمت رسانی می‌کند و جاذبه‌های خاص بخش محمدیه عاملی برای افزایش جمعیت شهری شده است.

وی بیان کرد: دومین برکت راه اندازی دادسرا در بخش محمدیه فراهم شدن بستر ارتقای جایگاه سایر نهادها و دستگاه‌های خدمت رسان است که در امر امنیت دخیل هستند.
این مسئول با بیان اینکه خروجی دستگاه قضایی باید تامین امنیت باشد، گفت: ما در انجام این وظیفه نیازمند کمک سایر نهادهای این امر هستیم که در شورای تامین دارای نماینده هستند؛ اگر این نهادها مانند سابق در حد بخشی باقی بمانند ما در دستیابی به اهداف خود به نحو مطلوب نمی‌توانیم عمل کنیم.
وی در پایان تاکید کرد: محمدیه اولین بخشی است که شورای تامین در آن مستقر شده و باید سازمان ثبت اسناد و املاک و پزشکی قانونی در این بخش ایجاد شود.
گفتنی است در پایان این مراسم مدیرکل دادگستری استان به همراه مدیران شهری محمدیه از پروزه در حال ساخت دادگستری محمدیه بازدید کردند.
انتهای پیام/2002



دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان