۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین "شیخ عیسی‌قاسم" پرچمدار فرهنگ عاشورایی در بحرین است
کد خبر: ۲۰۰۴۷۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۲ ساعت: ۱۴:۲۹ ↗ لینک کوتاه

رئیس حوزه علمیه قزوین:

"شیخ عیسی‌قاسم" پرچمدار فرهنگ عاشورایی در بحرین است

حجت الاسلام عباسی با اشاره به حمایت‌های آمریکا از اقدامات خشونت‌آمیز آل خلیفه‌ بیان کرد: لغو تابعیت این رهبر شیعی خشم مردم بحرین علیه رژیم پوسیده آل خلیفه را دوچندان کرده است.

"شیخ عیسی‌قاسم" پرچمدار فرهنگ عاشورایی در بحرین است
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ، حجت الاسلام علی عباسی، مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم به عنوان یکی از برجسته ترین عالمان شیعی کشور بحرین اظهار کرد: این روحانی جلیل القدر همواره به عنوان عالمی بزرگ در بحرین، تکیه‌گاه مردم مظلوم این کشور بوده و به عنوان شخصیتی پرنفوذ، محبوب و اثرگذار در معادلات بحرین است.
وی با اشاره به اثرگذاری شخصیت شیخ عیسی قاسم بر مسلمانان بحرین ابراز کرد: اعتراض انقلابی مردم به دستگیری این رهبر دینی برگرفته از آموزه‌های این عالم روحانی بوده است.
عباسی تصریح کرد: رژیم آل خلیفه با توجه به اثرگذاربودن این شخصیت احساس خطر کرده و اقدام به لغو تابعیت و حذف وی از معادلات سیاسی بحرین است.
وی گفت: زمانی‌که مردم بحرین به حمایت از شیخ عیسی قاسم کنار منزل شیخ رفته بودند این روحانی با سردادن شعار هیئات من‌الذله از آ‌ن‌ها استقبال کرد.
وی با بیان اینکه این حرکت شیخ عیسی قاسم موجب برانگیختن روحیه آزادی خواهی مردم بحرین شد، اضافه کرد: این شعار، شعار حق طلبی امام حسین(ع) در صحرای کربلا بوده است و امروز هم شاهدیم که فرهنگ عاشورایی و امام حسینی حتی در کشور بحرین هم تاثیرگذار و کارگشا بوده است.
عباسی افزود: هرجا که اقدامی برای آزادی و انسانیت می‌شود، آمریکا و انگلیس به مخالفت با آن برمی‌خیزند چراکه با آزادی ملت‌ها مخالف هستند و نمی‌خواهند ببینند ملتی برای آزادی انقلاب کند.
مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به جنگ‌های طایفه‌ای و مذهبی که آل خلیفه ایجاد کرده است، تصریح کرد: رژیم پوسیده آل خلیفه با تکیه بر ابرقدرت‌ها و حکومت متزلزل عربستان با راه انداختن چنین جنگ‌هایی خشم مردم را بر می‌انگیزد.
عباسی در پایان افزود: مواضع خشونت آمیز جدید آل‌خلیفه علیه علماء و مجامع سیاسی و دینی، فرصتی خواهد شد برای وحدت ملت بحرین تا در برابر استعمارگری ابرقدرت‌ها بایستند و به آزادی کامل برسند.
انتهای پیام/2002
منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان