۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین شهید چمران یک دانشگاهی عارف بود
کد خبر: ۱۹۹۶۷۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۳۱ ساعت: ۴:۲۷ ↗ لینک کوتاه

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

شهید چمران یک دانشگاهی عارف بود

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم گرامیداشت شهید چمران گفت: شهید دکتر چمران یک دانشگاهی عارف بود.

شهید چمران یک دانشگاهی عارف بود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، مراسم گرامیداشت سالروز شهادت دکتر چمران و روز بسیج اساتید شب گذشته(یکشنبه) با حضور مسئولین و اساتید دانشگاه‌های استان در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد.
حجت الاسلام زارعی، نماینده ولی فقیه در دانشگاه امام خمینی(ره) در این مراسم درباره این روز، ابراز کرد: 31 خرداد یادآور عروج مرد بزرگی است که نمونه کامل بصیرت، شجاعت، آگاهی است.
وی افزود: شهید چمران هم در عرصه مبارزه با دشمن و هم در مبارزه با نفس یک انسان بی‌نظیر بود که نامش هنوز هم برای دشمن رعب آور است.
نماینده ولی فقیه در دانشگاه امام خمینی(ره) تاکید کرد: شهید چمران مصداق عملی جهاد کبیر است که دشمن را شناخت و از او تبعیت نکرد در حالی که با بصیرت نسبت به ولی زمان خود، از او پیروی نمود.
در ادامه آیت الله علی اکبر رشاد، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در این مراسم اظهار کرد: شهید چمران در ایام دفاع مقدس هم با خودفروختگان داخلی و هم با فرومایگان خارجی نبردی کرد که تجربه جدیدی در تاریخ جنگ بر جا گذاشت.
وی اضافه کرد: این دانشمند اهل عرفان نیز بود و نیایش‌های او، شهید چمران را به یک شخصیت دانشگاهی عارف تبدیل کرد.
آیت الله رشاد عنوان کرد: روز شهادت دکتر چمران با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد او، به درستی به نام بسیج اساتید نامگذاری شده است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به وجود الزامات شرعی و دینی دانشگاه‌های ایران ابراز کرد: تمام اساتید کشور اهل بسیج و انقلابی و دلسوز هستند در حالی‌که در هیچ کجا از دنیا چنین مجموعه علمی معتقدی وجود ندارد و ما بایستی قدردان این موضوع باشیم.
وی تصریح کرد: دانشگاه باید محیط علمی، محیط تقوا و محیط انقلابی گری باشد.
رشاد با اشاره به آمار ده ها هزار نفری اساتید بسیجی، خاطرنشان کرد: لازمه انقلابی بودن دانشگاه این است که جمع کثیر از اساتید بسیجی باید خود را در سطح دانشگاه‌ها نشان دهد.
انتهای پیام/7006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان