۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین طرح حافظان گلزار شهدا در ۳۶۹ گلزار استان اجرا می‌شود
کد خبر: ۱۹۹۲۰۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۲۹ ساعت: ۱۳:۵۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین:

طرح حافظان گلزار شهدا در ۳۶۹ گلزار استان اجرا می‌شود

غلامرضا حقایق‌پور گفت: طرح حافظان گلزار شهدا با هدف حفظ و نگهداری از مزارهای شهدا در ۳۶۹ گلزار استان قزوین اجرا می‌شود.

طرح حافظان گلزار شهدا در ۳۶۹ گلزار استان اجرا می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، غلامرضا حقایق‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اشاره به طرح حافظان گلزار شهدا اظهار کرد: در اجرای این طرح بایستی گلزارهای شهدایی که ساماندهی شدند، شناسایی شوند و سپس افرادی را به عنوان حافظان گلزار شهدا انتخاب کنیم تا از این گلزارها نگهداری کنند.
وی در جلسه توجیهی طرح حافظان گلزار شهدا افزود: حافظان گلزار شهدا باید سالی دو بار پایان خرداد و آذر ماه با سرکشی و بازدید ادواری از گلزارهای شهدا، وضعیت مزارهای شهیدان را در فرم‌های مخصوص درج و به بنیاد اطلاع بدهند.
حقایق‌پور گفت: باید افرادی که در طرح حافظان گلزارهای شهدا انتخاب می‌شوند از وابستگان شهید باشند، در غیر این صورت از اشخاصی که علاقمند این موضوع هستند، انتخاب شوند.
این مسئول افزود: باید هر کاری که در راستای اجرای طرح حافظان گلزار و مرمت مزار شهدا در روستا و شهر انجام می‌شود، مستندسازی شود تا در ارزیابی عملکرد بنیاد استان قزوین مورد ارزیابی قرار بگیرد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: ساماندهی، حفظ و نگهداری گلزارهای شهدا از مهم‌ترین راهکارهای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است به همین دلیل محافظت این گلزارها از اهمیت بسزایی برخوردارست.
حقایق‌پور با بیان اینکه مهم‌ترین رسالت بنیاد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، افزود: نگهداری گلزار شهدا به عنوان یک عنصر معنوی در ترویج این فرهنگ است، فرهنگی که باید آن را حفظ و به آیندگان انتقال داد.
وی با اشاره به اینکه حداقل انتظار خانواده‌های شاهد و ایثارگر نگهداری، مرمت و بازسازی گلزارهای شهداست، گفت: این انتظار زیادی نیست و بر ماست که پیگیر تحقق این موضوع باشیم.
حقایق‌پور با اشاره به اینکه 369 گلزار شهدای استان قزوین یک بار ساماندهی شده‌اند، افزود: این ساماندهی در سال‌های گذشته صورت گرفته و امروز به دلیل گذشت زمان و حوادث طبیعی دچار تخریب و آسیب شدند و نیازمند ساماندهی مجدد هستند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان