۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین شبکه های اجتماعی زمینه ساز انواع جرم هستند
کد خبر: ۱۹۶۹۰۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۲۰ ساعت: ۱۶:۴۳ ↗ لینک کوتاه

یک جامعه شناس گفت:

شبکه های اجتماعی زمینه ساز انواع جرم هستند

یک جامعه شناس ضمن هشدار نسبت به اطلاعات ناصحیحی که در قالب های مختلف در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود تصریح کرد: جوانان و نوجوانانی که نمی توانند اطلاعات مفید و سودمند برای خود را تشخیص بدهند، محتواهایی را در این شبکه ها دریافت می کنند که نا امیدی آنها را بیشتر کرده و در نهایت حالت های شک و تردید را در وی تشدید می کند.

شبکه های اجتماعی زمینه ساز انواع جرم هستند
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، غفور شیخی، جامعه شناس و مدرس دانشگاه  در خصوص تأثیر شبکه های اجتماعی بر افزایش خودکشی به ویژه در جوانان و نوجوانان اظهار داشت: اگرچه شبکه های اجتماعی علت مستقیم برای خودکشی جوانان نیستند اما بستر لازم برای این اقدام را فراهم می‌کنند.

 

وی افزود: دانش آموزی که زمینه های لازم برای خودکشی در آن به وجود می آید، به خاطر وجود اطلاعات درست و غلط در شبکه های اجتماعی، انگیزه برای خودکشی در آن تقویت شده و در نهایت دست خودکشی می‌زند.

 

این جامعه شناس ضمن هشدار نسبت به اطلاعات ناصحیحی که در قالب های مختلف در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود تصریح کرد: جوانان و نوجوانانی که نمی توانند اطلاعات مفید و سودمند برای خود را تشخیص بدهند، محتواهایی را در این شبکه ها دریافت می کنند که نا امیدی آنها را بیشتر کرده و در نهایت حالت های شک و تردید را در وی تشدید می کند.

 

شبکه های اجتماعی زمینه ساز برای انواع جرم نظیر خودکشی، قتل، خیانت، معضلات اخلاقی، سست شدن بنیان خانواده و ... هستند

شیخی خاطر نشان کرد: همانگونه که خانواده ها بر روی خوراک و پوشاک فرزندان خود نظارت دارند، باید بر روی خوراک فکری آنها نیز نظارت کنند و نباید به راحتی امکان استفاده از محتواهای نامناسب را در اختیار فرزندان خود قرار بدهند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: شبکه های اجتماعی در حقیقت امروز زمینه ساز و فراهم کننده بستر لازم برای انواع جرم ها نظیر، خودکشی، قتل، خیانت، معضلات اخلاقی، سست شدن بنیان خانواده ها و ... هستند.

 

این استاد دانشگاه در پایان یادآور شد: نظارت بر روی این شبکه ها در دو سطح دستگاه های نظارتی و خانواده ها باید کامل تر و جدی تر صورت بگیرد؛ امروزه ثابت شده است که نمی توان جلوی ورود محتواهای نامربوط به شبکه های اجتماعی را گرفت و بنابراین باید خانواده ها نظارت خود بر این مسئله را بیشتر کنند.

 

انتهای پیام/1404

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان