۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین وجود ۲۰ میلیون بی‌سواد و کم‌سواد در کشور
کد خبر: ۱۹۵۳۹۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۱۶ ساعت: ۱۳:۱۸ ↗ لینک کوتاه

​معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور خبر داد:

وجود ۲۰ میلیون بی‌سواد و کم‌سواد در کشور

معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور از وجود ۲۰ میلیون بی‌سواد و کم‌سواد در کشور خبر داد.

وجود ۲۰ میلیون بی‌سواد و کم‌سواد در کشور
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، محمد مهدی‌زاده، معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در همایش آموزش همگانی و توسعه پایدار که در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: مهم‌ترین خواسته و توقع امام راحل و شهدا از ما، حفظ دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی است که همگان باید در این جهت تلاش کنیم.
وی ادامه داد: بر اساس گفته جبران خلیل جبران برای از بین بردن هر تمدنی باید کانون خانواده، یادگیری و الگوها را نشانه قرار داد که برای از بین بردن خانواده کافی است حرمت زن را در جامعه از بین ببرند.
معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور افزود: برای از بین بردن یادگیری نیز کافی است تا شخصیت معلمان را تحقیر کرد در این صورت یادگیری و آموزش در جامعه رو به افول می‌گذارد همچنین برای از بین بردن الگوها لازم است تا شخصیت‌های مهمی همچون ادبا، فضلا و دانشمندانی که می‌توانند الگو قرار بگیرند را کوچک شمرد و نادیده گرفت.
شناسایی یک میلیون و 300 هزار بی سواد و کم سواد زیر 50 سال در کشور
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه دشمن تاکنون نتوانسته به کانون خانواده آسیب وارد کند و کشور در وضعیت مناسبی قرار دارد همچنین زنان در اجتماع از جایگاه بالایی برخوردارند و روز به روز در حال رشد و پیشرفت هستند.
مهدی زاده با اشاره به وجود 20 میلیون بی سواد و کم سواد در کشور عنوان کرد: متاسفانه در بحث یادگیری جامعه ما دچار آسیب شده است.
معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور با اشاره به اهمیت الگوسازی برای قشر جوان جامعه عنوان کرد: اجازه ندهیم الگوهای جامعه و شهدا به فراموشی سپرده شوند ضمن اینکه باید برای میلیون‌ها جوان ایرانی هزاران الگو در بین شخصیت‌های مختلف ورزشی، سیاسی، اجتماعی و ادبی معرفی کنیم که در این زمینه متاسفانه کوتاهی کرده‌ایم.
وی در ادامه بیان کرد: شخصیت‌های بزرگی همچون شهید رجایی و شهید بابایی باید به بهترین شکل ممکن به جوانان معرفی شوند این درحالی است که متاسفانه به دلایل مختلفی نظیر اختلافات سیاسی و زیر ذره بین قرار دادن زندگی افراد و یافتن نقاط ضعف آنها، برخی از شخصیت‌های مهم را تخریب کرده‌ایم.
این مقام مسئول با اشاره به آسیب‌های مدرک گرایی در جامعه گفت: هم‌اکنون 18 میلیون جوان تحصیل کرده دارای مدرک دانشگاهی در کشور داریم آیا اگر همه 70 میلیون جمعیت کشور دارای مدرک لیسانس یا دکترا باشند مشکلات جامعه ما حل خواهد شد.
وی اضافه کرد:پاسخ منفی است، زیرا همه یادگیری و آموزش در مدرک تحصیلی خلاصه نمی‌شود و نظام آموزش رسمی نمی‌تواند هه نیازها را برطرف کند.
معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور تصریح کرد: جوانان تحصیل کرده با اخذ مدرک خود را معاف از انجام هر کاری کردند و منتظرند تا کار اداری و پشت میز نشینی به آنها محول شود.
احداث 500 مرکز یادگیری محلی در کشور
مهدی زاده عنوان کرد: زمانی مشکل جامعه ما بی سوادی و کم سوادی بود اما مشکل امروز جامعه ما بدسوادی است زیرا کم سوادی با بی سوادی را با ارائه یک طرح و برنامه می‌توان حل کرد اما مشکل بدسوادی به راحتی قابل رفع شدن نیست.
وی ادامه داد: در زندان اوین هیچ فرد بی سوادی یافت نمی‌شود بلکه افرادی با جرائم مالی بالا در زندان به سر می‌برند که مشکل آنها بد سوادی و استفاده نادرست از مهارت‌ها و توانایی‌ها در جهت منفی بوده است.
این مسئول عنوان کرد: برای مقابله با بد سوادان باید با بی سوادی و کم سوادی مبارزه کنیم تا افراد مورد سوء استفاده آنها قرار نگیرند.
معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور با اشاره به شناسایی یک میلیون و 300 هزار بی سواد و کم سواد زیر 50 سال در کشور اظهار کرد: در حال حاضر افرادی در خانواده هستند که به دلیل عدم آشنایی با ابزار و تکنولوژی روز دنیا در خانه خود غریبانه زندگی می‌کنند.
وی تصریح کرد: برای ایجاد تعادل در آموزش‌ها لازم است تا مهارت‌های درست زندگی متناسب با علم روز به افراد آموزش داده شود که در این راستا 500 مرکز یادگیری محلی در کشور در حال احداث است.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان