۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین کمک ۱۸۰ میلیارد ریالی مازندرانی‌ها به ساخت عتبات عالیات
کد خبر: ۱۹۴۰۷۲ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۱۳ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

کمک ۱۸۰ میلیارد ریالی مازندرانی‌ها به ساخت عتبات عالیات

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران گفت: مازندرانی‌ها طی ۱۲ سال گذشته بیش از ۱۸۰ میلیارد ریال به ساخت وبازسازی عتبات عالیات کمک کردند.

کمک ۱۸۰ میلیارد ریالی مازندرانی‌ها به ساخت عتبات عالیات

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران گفت: مازندرانی‌ها طی 12 سال گذشته بیش از 180 میلیارد ریال به ساخت وبازسازی عتبات عالیات کمک کردند.

به گزارش صبح قزوین منطقه مازندران، محمدحسن اصغری در جلسه ستاد عتبات عالیات شهرستان نوشهر که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد با بیان این‌که امروز فرصت بسیار بزرگ و ارزشمندی است که نصیب ما شده و این عنایت خداوند و ائمه اطهار(ع) است، اظهار کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مازندران از سال 83 در مازندران ایجاد و به صورت هیأت امنایی اداره می‌شود.

وی با اشاره به این‌که طی چند سال گذشته نوشهر و مردم خیر این شهرستان کمک‌های خوبی را به بازسازی ستاد عتبات عالیات داشته‌اند، افزود: شهرستان نوشهر جزو هفت شهر برتر مازندران در زمینه کمک و مشارکت در امر بازسازی عتبات عالیات است و با توجه به این‌که برای هر شهرستان، سقفی از نظر کمک‌های نقدی و غیرنقدی درنظر گرفته شد، سقف کمک‌ها و نذورات در نوشهر بیش از مقدار تعیین شده جمع‌آوری شد و این حاصل تلاش مجموعه ستاد با همراهی و پشتیبانی مسئولان استانی و شهرستانی است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران تصریح کرد: از سال 83 تاکنون بیش از 104 میلیارد ریال هدایای نقدی، 19 میلیارد و 500 میلیون ریال جواهرات، 211 قطعه انواع سکه طلا، یک قالب شمش طلا به ارزش 300 میلیون ریال، دریافت 41 میلیارد ریال انواع کالا و اعزام 900 نفر نیروی تخصصی به کربلا عملکرد ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مازندران تا سال 94 است.

اصغری به بخشی از شاخص ترین اقدامات انجام گرفته در امر بازسازی اعتاب مقدسه توسط استان مازندران اشاره کرد و گفت: تهیه کتیبه های داخل حرم مطهر امام حسین(ع) به ارزش 5 میلیارد و 600 میلیون ریال، تعویض سنگ قبر امام حسین(ع) 600 میلیون ریال، تهیه یک درب قتلگاه حرم امام حسین(ع) به ارزش یک میلیارد ریال، تهیه یک درب طلا کوب حرم امام حسین (ع) یک میلیارد و 500 میلیون ریال و... از جمله اقدامات انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران در اعتاب مقدسه طی 12 سال گذشته به صورت نقدی و غیر نقدی به حرم مطهر امام علی(ع)، صحن مبارک حضرت زهرا(س)، حرم مطهر امام حسین(ع)، صحن مبارک حضرت زینب(س)، حرم مطهر حضرت ابوالفضل(ع)، حرم مطهر امامین جوادین(ع)، حرم مطهر امامین عسکریین(ع) و حرم دو طفلان مسلم (ع) کمک‌هایی داشته است که در مجموع مازندرانی‌ها از سال 83 تاکنون 184 میلیارد و 957 میلیون ریال به عتبات عالیات هدایای نقدی و غیرنقدی داشته‌اند.

به گزارش صبح قزوین ، مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات غرب مازندران نیز در این جلسه گفت: سهم سال گذشته نوشهر برای جمع آوری نذورات و کمک های مردمی 126 میلیون تومان بوده است که بیشتر از این رقم جمع‌آوری شده است.

محمدرضا شهریور با بیان این‌که پارسال در نوشهر 135 میلیون و 750 هزار تومان نذورات و سایر کمک‌های نقدی و غیرنقدی جمع آوری شده است، افزود: کل نذورات جمع آوری شده در غرب مازندران برای بازسازی عتبات عالیات از نور تا رامسر 450 میلیون تومان بوده است.

وی گفت: سهم امسال شهرستان نوشهر 126 میلیون تومان است که از ابتدای امسال تاکنون 17 میلیون و 500 هزار تومان جمع آوری و به حساب استان واریز شده است.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان