۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین بازجویی از کارگردان توهین‌کننده به اردوغان
کد خبر: ۱۹۳۶۴۴ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۱۲ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

بازجویی از کارگردان توهین‌کننده به اردوغان

یک کارگردان ترکیه‌ای به اتهام "توهین" به رجب طیب اردوغان و "تحریک نفرت و عداوت عمومی" در پی انتشار مطلبی در رسانه اجتماعی توئیتر در سالروز پیروزی عثمانی‌ها در سال ۱۴۵۳، تحت بازجویی قرار گرفت.

بازجویی از کارگردان توهین‌کننده به اردوغان

یک کارگردان ترکیه‌ای به اتهام "توهین" به رجب طیب اردوغان و "تحریک نفرت و عداوت عمومی" در پی انتشار مطلبی در رسانه اجتماعی توئیتر در سالروز پیروزی عثمانی‌ها در سال 1453، تحت بازجویی قرار گرفت.

به گزارش صبح قزوین ( صبح قزوین )، به نقل از پایگاه خبری حریت، گفته می‌شود مصطفی آلتییوکلار، کارگردان ترکیه‌ای مراسم‌ بزرگ دولتی را که به مناسبت پانصد و شصت و سومین سالروز پیروزی عثمانی‌ها در استانبول به راه افتاده‌ بود، به سخره گرفته است. مراسم‌ مذکور در 29 مه با حضور رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه و حدود یک میلیون بازدیدکننده در میدان ینیکاپی برگزار شد.

این کارگردان در توئیتر خود نوشت: «شما نمی‌دانید که این مصطفی کمال آتاتورک بود که استانبول را نجات داد؛ جایی که اجداد عثمانی شما در حالی که گدایی می‌کردند استانبول را به مسیحیان واگذار کردند. کسانی که این پیروزی را جشن می‌گیرند، "سرطان" هستند.»

سقوط قسطنطنیه به واقعه فتح استانبول، پایتخت امپراتوری روم شرقی که توسط ترکان عثمانی رخ داد، گفته می‌شود. فرماندهی سپاه عثمانی با سلطان محمد فاتح و امپراتور کنستانتین یازدهم پالایولوگوس فرمانده سپاه امپراتوری روم شرقی بود. محاصره از جمعه ۶ آوریل ۱۴۵۳ تا سه‌شنبه ۲۹ مه همان سال به طول انجامید. سقوط قسطنطنیه، پایان امپراتوری بیزانس را بعد از ۱۱۰۰ سال رقم زد و ضربهٔ بزرگی به جامعه مسیحیت وارد آورد.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان