۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین تجهیز ۶۶ مهد کودک شهری به دوربین‌های مدار بسته
کد خبر: ۱۹۲۶۶۹ نویسنده: بهاره رحمانی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۱۱ ساعت: ۸:۳۰ ↗ لینک کوتاه

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان خبر داد:

تجهیز ۶۶ مهد کودک شهری به دوربین‌های مدار بسته

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین از تجهیز ۶۶ مهد کودک شهری به دوربین‌های مدار بسته خبر داد.

تجهیز ۶۶ مهد کودک شهری به دوربین‌های مدار بسته
بهاره رحمانی، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: هم‌اکنون 119 مهدکودک در استان فعالیت دارند که از این تعداد 66 مهد، شهری و 53 مهد دیگر روستایی هستند.
وی در ادامه از تجهیز 66 مهد کودک شهری به دوربین‌های مدار بسته خبر داد و افزود: این امر در راستای نظارت بر عملکرد و نحوه رفتار مربیان مهدهای کودک انجام می‌شود.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: بر این اساس، فضای کلیه مهدهای کودک مناطق شهری شامل حیاط‌ها، اتاق فعالیت مربیان و آشپرخانه به سیستم دوربین مدار بسته مجهز شده است.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه دوربین‌های مدار بسته، قابلیت ضبط، پخش و ذخیره سازی تصاویر دریافتی را حداقل برای مدت زمان یک ماه دارند از این رو در صورت بروز مشکل در مهد، با درخواست والدین نسبت به بازبینی تصاویر دوربین در آن ساعت خاص اقدام می‌شود.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: به منظور رعایت حقوق فردی و شهروندی کودکان و کارکنان، به‌کارگیری هرگونه وسیله صوتی و تصویری، عکاسی و فیلمبرداری در زمان فعالیت مهدکودک بدون هماهنگی با مسئول فنی مهد ممنوع است.
وی در ادامه تاکید کرد: پرسنل مهدکودک موظف هستند هرگونه موارد احتمال خشونت نسبت به کودکان مهد و کودک آزاری توسط پرسنل مهد یا سایر افراد خارج از مهدکودک را در اولین فرصت به صورت مکتوب به بهزیستی شهرستان و استان گزارش نمایند.
رحمانی تصریح کرد: با توجه به اهمیت امنیت جسمی و روانی کودکان در مهدهای کودک، همواره تلاش سازمان این بوده که علاوه بر توسعه کمی مهدها، توسعه کیفی آن در ابعاد مختلف نیز مدنظر قرار گیرد.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای تأمین سلامت جسمانی و روانی کودکان گفت: آموزش مقدماتی و تکمیلی مؤسسین و مسئول فنی، به کارگیری مربیان آموزش دیده در مهدهای کودک، برنامه جامع نظارت و ارزیابی مهدها و استفاده از وسایل و تجهیزات استاندارد در مهدها نمونه‌هایی از ارزش‌گذاری سازمان به کیفیت ارائه خدمات است.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: به منظور ارتقاء کیفیت خدمات در مهد کودک، برنامه مدون نظارت و بازدید از مهدکودک‌ها در سطوح استانی و شهرستانی تنظیم شده است.
وی ادامه داد: بدین شکل علاوه بر نظارت کارشناسان استان و شهرستان، برنامه بازدید متقاطع مهدهای کودک از یکدیگر، توسط کانون توسعه همیاری مهدکودک و با نظارت کامل استان تنظیم و بر اساس چک لیست‌های تخصصی انجام می‌شود و در نهایت گزارش آن توسط استان جمع بندی و به صورت فصلی به دفتر امور کودکان و نوجوانان کشور ارسال می‌شود.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان