۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین تشکیل کمپین امتداد امید به منظور دعوت از عارف برای کاندیداتوری ریاست مجلس
کد خبر: ۱۹۱۰۹۴ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۸ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

تشکیل کمپین امتداد امید به منظور دعوت از عارف برای کاندیداتوری ریاست مجلس

مسئول پویش مردمی امتداد امید گفت: کمپین مردمی امتداد امید به منظور دعوت از محمدرضا عارف برای کاندیداتوری ریاست مجلس دهم تشکیل شده است.

تشکیل کمپین امتداد امید به منظور دعوت از عارف برای کاندیداتوری ریاست مجلس

محسن بیگلربیگی مسئول پویش مردمی امتداد امید در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری صبح قزوین ، به تشریح راهبرد این حرکت سیاسی پرداخت و اظهار داشت: پویش مردمی امتداد امید همانطور که از نامش پیداست، در راستای به ثمر رسیدن بذر امیدی است که در انتخابات مجلس شورا اسلامی دهم توسط مردم در برگه‌های رای کاشته و می‌بایست از آن حراست شود.

وی با بیان اینکه تغییر بیش از 70 درصدی نمایندگان مجلس پیامی جز تغییر نداشته است، گفت: این تغییرات برای مردم در سمبل‌ها نمود پیدا می‌کند. پویش مردمی امتداد امید در این راستا اعلام موجودیت کرده و بسیاری از منتخبین مجلس و چهره‌های سیاسی و ملی تاکنون به این پویش پیوسته‌اند.

بیگلربیگی افزود: تاکنون در 7 استان این پویش اعلام موجودیت کرده و انشاالله.. در روز‌های آتی شاهد کثرت بیشترش خواهیم بود، همچنین با درخواست شمار زیادی از منتخبین مجلس شورای اسلامی دهم کمپین به عارف رای می‌دهم با کمک این پویش راه اندازی شده است.

مسئول پویش مردمی امتداد امید در پاسخ به این پرسش که علت تاسیس و راه اندازی کمپین امتداد امید چه بود، تصریح کرد: حضور چشمگیر آحاد مردم در انتخابات 7 اسفند 94 چندین پیام به همراه داشت. پیام اول همبستگی و پیمان مجدد مردم با نظام و جمهوری اسلامی بود و پیام دیگری که انتخابات 7 اسفند از جانب مردم داشت، میل به تغییر در ترکیب مجلس شورای اسلامی بود که چه در دور اول انتخابات و چه در دور دوم به روشنی نشان دادند.

وی ادامه داد: با وجود رد صلاحیت اکثر نامزدهای اصلاح طلبان، با این حال اقبال مردم شامل حالشان شد و به موفقیت چشمگیری دست یافتند. به همین دلیل و به تاسی از خواست و اراده مردم برای ایجاد تغییر، کمپین مردمی امتداد امید به منظور دعوت از محمدرضا عارف برای کاندیداتوری ریاست مجلس دهم راه اندازی شد که الحمدالله استقبال خوبی چه از طرف مردم و چه از طرف سیاستمداران از این کمپین شکل گرفت.

مسئول پویش مردمی امتداد امید اضافه کرد: از آنجایی که پیام اصلی مردم در تغییر بیش از 70 درصدی کرسی‌های مجلس تجلی یافته است، بنابراین انتظار می‌رود این رویه در صدر هیات رئیسه مجلس نیز مشاهده شود.

وی یادآور شد: در کل این یک رقابت(برای ریاست مجلس) رفاقتی درون خانوادگی، توام با حفظ اصول و اخلاق است و برنده و بازنده‌ای ندارد. و رقابتی بین خوب و خوب‌تر است.

بیگلربیگی در پاسخ به این پرسش که در مجموع نقش فراکسیون امید در تعیین هیات رئیسه مجلس را چگونه می‌بینید، گفت: فراکسیون امید بی‌شک بهترین نوع مدیریت انتخابات را به نمایش گذاشته است چرا که با وجود رد صلاحیت بسیاری از نامزدهای انتخابات، حضور حداکثری در انتخابات داشته است و اگر در حوزه انتخابیه‌ای موفقیتی نداشته معمولا به این دلیل بوده که اساسا لیست امید در آن حوزه فاقد نامزد انتخاباتی بود.

مسئول پویش مردمی امتداد امید تصریح کرد: مضاف آنکه معمولا در اکثر مجالس دنیا، روسای فراکسیون اکثریت در مجلس، رئیس مجلس نیز می‌شوند بنابراین با توجه به اینکه 160نماینده مجلس به طور مستقیم از لیست امید وارد مجلس شده‌اند و همچنین علاقه بسیاری از مستقلین برای حضور در این فراکسیون، درصد جلوس آقای عارف بر کرسی ریاست بسیار قوی است. از طرفی همانگونه که دکتر عارف اشاره کردند، می‌توان در خصوص جایگاه‌های دیگر هیئت رییسه با تعامل به پیش رفت و این مجلس نمادی از تعامل و همکاری و استفاده از همه جریانات معقول در کشور باشد.

انتهای پیام/

 

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان