۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین مدرسه یک میراث فرهنگی است
کد خبر: ۱۸۹۶۹۹ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۵ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

مدرسه یک میراث فرهنگی است

رییس مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان گفت: احداث مدارس مطلوب جهت رشد و شکوفایی دانش آموزان لازم است و حفظ و نگهداری مدارس به عنوان یک میراث فرهنگی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

مدرسه یک میراث فرهنگی است

رییس مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان گفت: احداث مدارس مطلوب جهت رشد و شکوفایی دانش آموزان لازم است و حفظ و نگهداری مدارس به عنوان یک میراث فرهنگی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ( صبح قزوین ) منطقه اصفهان، زهره میردامادیان امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز اظهار کرد: این جشنواره به منظور تجلیل از خیرین مدرسه ساز و به صورت استانی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ سازی در زمینه کار خیر تنها به کمک‌های مالی محدود نمی‌شود، افزود: آموزش و پرورش نقش مهمی در تعلیم و تربیت افراد جامعه دارد زیرا تربیت مهم‌ترین قشر جامعه یعنی دانش‌آموزان بر عهده این ارگان است.

رییس مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان با بیان اینکه قدم‌های مناسبی جهت استانداردسازی مدارس توسط خیرین برداشته شده است، افزود: با وجود گذشت عمر 18 ساله از مجمع خیرین مدرسه‌ساز، خیرین این حوزه مشارکت‌های خوبی دارند و رفع مشکلات استانداردسازی مدارس را بر عهده گرفته‌اند.

میردامادیان با بیان اینکه احداث مدارس مطلوب جهت رشد و شکوفایی دانش آموزان لازم است، گفت: حفظ و نگهداری مدارس به عنوان یک میراث فرهنگی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به جشنواره تجلیل از خیران مدرسه ساز ادامه داد: علی رغم اینکه خیرین هیچ گونه چشم داشتی در قبال اقدامات خود ندارند اما این جشنواره به جهت تجلیل از آن‌ها همه ساله در سطح کشور و در استان‌ها برگزار می‌شود تا نشان دهد که خیرین مدرسه ساز چقدر در پویایی جامعه مؤثر هستند.

رییس مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان ادامه داد: در استان اصفهان 800 خیر مدرسه ساز وجود دارد که از این تعداد 200 خیر از بانوان هستند. خیرینی در جشنواره امسال تجلیل می‌شوند که در یکسال گذشته به عرصه خیرین مدرسه ساز اضافه شده‌اند و یا به صورت مستمر در مجمع حضور دارند. البته این جشنواره ضمن تجلیل یک فر هنگ سازی نیز است.

میردامادیان با بیان اینکه 17 پروژه مدرسه سازی تنها با پول‌های خرد (مبالغ کم) خیرین احداث شده است، گفت: با اهدا رقم‌های کوچک توسط برخی خیرین در طی 18 سال گذشته 17 پروژه احداث شده است.

وی با اشاره به اینکه از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره اطلاع رسانی در جهت ایمن سازی مدارس بسیار قدیمی است، ادامه داد: اضافه شدن یک نوبت به مقطع ابتدایی، یک نوبته شدن مدارس و حجم زیاد دانش‌آموزان و همچنین مدارس استیجاری موجب شد تا ضمن تقدیر از این خیرین در جهت گسترش فرهنگ استفاده از کمک‌های دیگر خیرین نیز اطلاع رسانی شود.

رییس مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان با بیان اینکه تا تاریخ است باید مدرسه سازی هم باشد، خاطر نشان کرد: مهم‌ترین مشکل این است که تعهد برخی خیرین با در شرایط نامناسب اقتصادی (رکود اقتصادی) گاهی با تأخیر پرداخت می‌شود؛ همچنین به دلیل نبود بودجه تعهدات دولتی نیز انجام نشده است.

میردامادیان ادامه داد: مدرسه‌ها یک کارگاه انسان سازی است. بنیان و ثبات و پایداری هر مملکتی بر اساس دانش و تحصیل جوانان آن مملکت است. فضای با کیفیت آموزشی منجر به کیفیت در آموزش می‌شود و وجود فضای مناسب آموزشی عامل موثری در یادگیری است.

وی افزود: در برخی از شهرستان‌ها به دلیل توان مالی خیرین فعالیت مجمع خیرین پررنگ‌تر است.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان