۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین چاپ ۴۵ کتاب با موضوع دفاع مقدس تا پایان سال جاری
کد خبر: ۱۸۸۳۳۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۳ ساعت: ۱۶:۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان خبر داد:

چاپ ۴۵ کتاب با موضوع دفاع مقدس تا پایان سال جاری

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان قزوین بیان کرد: از سال ۹۴ تاکنون ۱۵ کتاب از دفاع مقدس در استان به چاپ رسیده است و تا پایان سال ۹۵ نیز ۴۵ کتاب با موضوع شهدا تدوین و به چاپ می‌رسد.

چاپ ۴۵ کتاب با موضوع دفاع مقدس تا پایان سال جاری
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، سرهنگ مهدی طاهرخانی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین، ظهر امروز(دوشنبه) در مراسم بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در سالن جهاد کشاورزی با اشاره به ایستادگی و مقاومت رزمندگان که به آزادسازی خرمشهر منجر شد، اظهار کرد: سوم خردادماه، روزی است که رزمندگان اسلام با حماسه، ایستادگی، و با اطاعت از امام توانستند بعد از 575 روز اسارت خرمشهر را آزاد کنند.
وی در ادامه اذعان کرد: استان قزوین برای این ایام برنامه‌ریزی خوبی دارد و میزبان حداقل 200 برنامه شاخص برای این ایام است.
این مسئول از کلنگ‌زنی مرکز فرهنگی دفاع مقدس خبر داد و گفت: در این مراسم همچنین علاوه بر تجلیل از خانواده ایثارگران، از 10 جلد کتاب دفاع مقدس نیز رونمایی می‌شود.
وی یادآور شد: از سال 94 تاکنون 15 کتاب از دفاع مقدس در استان به وسیله اداره حفظ بنیاد به چاپ رسیده است و تا پایان سال 95 نیز 45 کتاب با موضوع شهدا تدوین و به چاپ می‌رسد.
مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در پایان بیان کرد: از این ده جلد 4 کتاب با موضوع خاطرات رزمندگان لشگر 16 زرهی قزوین است، همچنین کتاب خاکریز و از رمضان تا بدر برای پیشکسوتان این عملیات‌هاست و همچنین کتاب‌هایی با موضوع داستان کوتاه دفاع مقدس، سرود رونمایی می‌شود.

جهاد کشاورزی 19 شهید تقدیم انقلاب کرده است

همچنین در ادامه حجت الاسلام علی گروسی، نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: عملیات فتح المبین و بیت المقدس از افتخارات انقلاب و نظام ما بودند.
وی در ادامه افزود: عملیات بیت المقدس از 10 اردیبهشت شروع و طی چهار مرحله به پایان رسید و منجر به آزادسازی خرمشهر شد و نظام جمهوری اسلامی اهداف مهمی را در این عملیات پیگیری می‌کرد.
این مسئول با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر، هویزه و پادگان حمیدیه جزو اهداف عملیات بیت المقدس بود، گفت: همچنین در این عملیات‌ها بحث آزادسازی جاده اهواز، خرمشهر، آبادان و سوسنگرد را هم وجود داشت.
وی اذعان کرد: مناطق کارون، اروندرود و کرخه نور برای عملیات درنظر گرفته شده بود و نیروهای سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و مجموعه وزارت کشاورزی تلاش خود را برای پیروزی در این عملیات‌ها داشتند.
گروسی ادامه داد: در آن دوران به لحاظ دشت بودن منطقه عملیاتی جهاد وارد میدان شد و حدود 790 کیلومتر جاده‌کشی خاکی و غیرخاکی به وسیله نیروهای جهاد ساخته و همچنین 557 کیلومتر خاکریز ایجاد شد.
وی بیان کرد: به واسطه وجود رودخانه‌هایی در منطقه عملیاتی جنوب رزمندگان جهاد 7 پل احداث کردند تا زمینه عملیات موفق برای رزمندگان فراهم شود.
نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه مجموعه جهاد کشاورزی 19 شهید تقدیم انقلاب کرده است، عنوان کرد: از این شهدا 2 شهید مربوط به عملیات فتح المبین و بیت المقدس است.
وی افزود: همچنین مجموعه جهادکشاورزی در دفاع مقدس 53 جانباز داشت که 15 تن از این عزیزان در این دو عملیات مجروح شدند و 12 آزاده سرافراز نیز تقدیم انقلاب کرده است.
گروسی در پایان اظهار کرد: یک گروه از استان قزوین در پل‌سازی و ساختن خاکریز و سنگرسازی در آزادسازی خرمشهر حضور داشتند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان