۲۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۹ چهارشنبه

صبح قزوین هیچ سرمایه‌گذاری نباید در پیچ و خم مشکلات اداری گرفتار شود
کد خبر: ۱۸۷۲۳۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۱ ساعت: ۱۴:۴۶ ↗ لینک کوتاه

معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی کشور:

هیچ سرمایه‌گذاری نباید در پیچ و خم مشکلات اداری گرفتار شود

معاون سرمایه گذاری و برنامه‌ریزی میراث فرهنگی کشور بیان کرد: استانداری باید دستگاه‌های زیر مجموعه را برای صدور استعلامات و موافقت اصولی‌ها هماهنگ نماید به طوریکه هیچ سرمایه گذاری در پیچ و خم مشکلات اداری گرفتار نشود.

هیچ سرمایه‌گذاری نباید در پیچ و خم مشکلات اداری گرفتار شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، به منظور بررسی و رفع موانع سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری، ششمین جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با حضور دکتر سعید شیرکوند معاون سرمایه گذاری و برنامه ریزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، تاجیک مدیر کل دفتر مناطق نمونه گردشگری، اله بداشتی مدیرکل دفتر تشکل های غیردولتی، دکتر حبیبی معاون امور عمرانی استاندار، درافشان معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی، حضرتی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین و جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه در دفتر مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد.
در این جلسه دکتر شیرکوند با اشاره به عدم توجه به حوزه گردشگری کشور در سال‌های گذشته گفت: در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی باوری در جامعه شکل گرفت که گردشگری را در ذات خود به عنوان پدیده‎ای فرهنگ گریز، ارزش ستیز و در مغایرت با هنجارهای اجتماعی به شمار می‎آورد و به همین دلیل جزء صنعت نبوده و به آن توجه نشده است. که اگر مورد غفلت واقع نمی‌شد، هم اکنون سهم بزرگی از گردشگری دنیا متعلق به کشور ما بود.
معاون سرمایه گذاری و برنامه ریزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور افزود: دلیل دیگر بی‌توجهی به حوزه گردشگری وجود درآمدهای نفتی و بی‌نیازی دولت به درآمد حاصل از صنعت گردشگری است.
وی ادامه داد: امروز به دلیل نگاه ویژه دولت به این صنعت و در عین حال وجود اضطرارهایی از قبیل کاهش درآمدهای نفتی، مسائل بودجه‌ای، رکود، اشتغال باعث شده که به عنوان یک صنعت مورد توجه واقع شود.



این مسئول اذعان کرد: باید به این نکته توجه کرد که صنعت قواعد و چهارچوب‌هایی دارد که باید رعایت گردد تا دستاوردهای صنعتی بودن گردشگری را در پدیده‌هایی چون اشتغال، درآمدزایی، و همگرایی محلی و ملی بیشتر مشاهده نماییم.
وی با تاکید بر رعایت الزامات توسعه و رونق گردشگری در دستگاه‌های اجرایی تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی به عنوان دستگاه متولی احیاء و رونق این صنعت باید به صورت جدی پیگیر مسائل مربوط به گردشگری به ویژه سرمایه گذاران این حوزه باشد و هیچ سرمایه‎گذاری نباید از روند کاری این سازمان گله‌مند باشد.
شیرکوند روند رسیدگی به مشکلات سرمایه گذاران را از سوی دیگر دستگاه‌های اجرایی مرتبط حائز اهمیت خواند و ابراز داشت: استانداری باید به عنوان عالی‌ترین سطح اجرایی و تصمیم‌گیری استان دستگاه‌های زیر مجموعه به ویژه شهرداری‌ها و بخشداری‌ها را برای صدور استعلامات و موافقت اصولی‌ها هماهنگ نماید به طوری که هیچ سرمایه گذاری در پیچ و خم مشکلات اداری گرفتار نشود که خوشبختانه در استان قزوین با رویکرد مناسب مجموعه مدیریت استان در حمایت از سرمایه گذاران این حوزه، بخش زیادی از موانع این مسیر مرتفع و امیدواریم که این روند تداوم داشته باشد.
وی در پایان با اشاره به ظرفیت‌های غنی تاریخی و طبیعی، شرایط خاص جغرافیایی و وجود رسوم و آیین‌های ویژه استان قزوین از مجموعه مدیریت استان و دست اندرکاران حوزه گردشگری خواست تا با برنامه‌ریزی مناسب و همیاری و تعامل سازنده نهایت بهره را از فرصت موجود برده و گردشگری قزوین را به شایستگی در کشور معرفی نمایند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان