۰۳/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۲ شنبه

صبح قزوین نگاه و فرهنگ تجلیلی به ایثارگران باید توسعه یابد
کد خبر: ۱۸۴۹۸۱ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۲۸ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

نگاه و فرهنگ تجلیلی به ایثارگران باید توسعه یابد

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: نگاه تجلیلی به ایثارگران و خانواده‌های آنان باید در جامعه نهادینه شود.

نگاه و فرهنگ تجلیلی به ایثارگران باید توسعه یابد

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: نگاه تجلیلی به ایثارگران و خانواده‌های آنان باید در جامعه نهادینه شود.

به گزارش صبح قزوین ، یکصد و چهل و نهمین جلسه شورای مشاورین وزرا روز دوشنبه، 27 اردیبهشت ماه 95 با حضور سردار محسن انصاری، قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران، عباسپور، معاون بهداشت و درمان بنیاد و مشاورین وزرا و دستگاه های اجرایی در امور ایثارگران در سالن شهید رسول زاده برگزار شد.

سردار انصاری در این جلسه با اشاره به روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی، گفت: حوزه ارتباطات حوزه گمنامی است و آنانی که در این حوزه مشغول فعالیت و قلم زدن هستند سربازان گمنامی هستند که تلاش می کنند پیام رسانان خوبی برای آگاه سازی و روشن گری در جامعه باشند.

قائم مقام بنیاد با اشاره به تصویب دائمی شدن قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران در مجلس شورای اسلامی، گفت: این کار فرصت خوبی است تا قوانین مربوط به ایثارگران در تمام موارد به خوبی اجرایی و عملی شود.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر نگاه تجلیلی به کسانی که برای نظام مایه گذاشته اند، گفت: نگاه تجلیلی به ایثارگران و خانواده های آنان باید در جامعه توسعه یابد که خوشبختانه این نگاه به عنوان یک فرهنگ، گفتمان و ادبیات در جامعه ما تبدیل شده است.

دکتر انصاری خاطرنشان کرد: مردم ما درک درستی از جایگاه ایثارگران در جامعه دارند و امنیت خود را نتیجه از خود گذشتگی و ایثار ایثارگران و خانواده‌های آنان می‌دانند. ما نیز باید بکوشیم این فرهنگ روز به روز تقویت شده و در جامعه ماندگار شود.

قائم مقام بنیاد بر استمرار اجرای طرح سپاس و دیدار با خانواده های معزز شهدا و ایثارگران بنابر تاکید مقام معظم رهبری بر تجلیل و سپاسگزاری از این خانواده‌ها تاکید کرد و گفت: بر اساس آمار موجود 31 درصد از دیدارهای طرح سپاس توسط دستگاه‌ها و 69 درصد نیز توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران و با همکاری معتمدین معین انجام شده است که دستگاه ها باید این دیدارها را هدفمند و موثر کنند.

سردار انصاری افزود: در تمام سازمان‌های تابعه هر وزارت خانه، باید مسئولی به عنوان رابط برای مراجعه ایثارگران و برقراری ارتباط برای انتقال مسایل و مشکلات موجود به مشاورین امور ایثارگران در وزارتخانه در نظر گرفته شود.

توضیح در خصوص کسر ساعت کار ایثارگران به استناد ماده 9 قانون تسهیلات و تمهیدات جانبازان، ارائه گزارش عملکرد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در حوزه ایثارگران، ارائه نتیجه بازدید دبیرخانه شورای مشاورین وزرا از دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر در خدمات رسانی به ایثارگران استان و ارائه توضیح در مورد طرح سپاس و اجرای آن از دیگر برنامه‌های این جلسه بود.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان