۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین فرهنگسازی باید به عنوان دستور کار در آموزش و پرورش مطرح باشد
کد خبر: ۱۸۴۹۰۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۲۸ ساعت: ۷:۳۷ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش:

فرهنگسازی باید به عنوان دستور کار در آموزش و پرورش مطرح باشد

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش گفت: جریان فرهنگسازی باید به عنوان دستور کار در آموزش و پرورش مطرح باشد تا بتوان نقاط ضعف را شناسایی و مرتفع کرد.

فرهنگسازی باید به عنوان دستور کار در آموزش و پرورش مطرح باشد
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، دومين گردهمايي رؤساي آموزش و پرورش مناطق استان در سال جاری شب گذشته (27 اردیبهشت) در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش قزوین برگزار شد.
سید رحیم میرشاه‌ولد، مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش در این جلسه اظهار کرد: اگر حوزه ارزیابی فضای نقد ایجاد نکند آموزش و پرورش در رسیدن به اهداف خود موفق نخواهد شد.
وی افزود: باید ضمن شناخت نقاط ضعف و قوت، قدرت بیان آنها را نیز داشته باشیم و اینگونه احساس شود که زبان گویایی برای طرح مسئله وجود دارد.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ارتقای سلامت نظام اداری و مبارزه با فساد در اشکال مختلف از ماموریت‌های حوزه ارزیابی عملکرد است البته فساد صرفا در مباحث مالی نیست و سایر مباحث اخلاقی و عملکردی را نیز در بر می‌گیرد به طور مثال اگر کارمندی مانع رشد زیر دستش شود در واقع مرتکب نوعی فساد شده است.

استفاده از همه ظرفیت‌ها برای حل مسائل و مشکلات آموزش و پرورش
وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد فرهنگسازی آنطور که شایسته است در آموزش و پرورش انجام نمی‌شود در حالیکه نهادینه کردن مباحث فرهنگی باید در مدارس صورت گیرد.
میرشاه‌ولد ادامه داد: حل مسائل و مشکلات از وظایف اصلی مدیران است وگرنه همه به طرح مسئله واقف هستند بنابراین هرکس باید به نوبه خود برای رفع موانع و مشکلات تلاش کند و توانایی حل مسئله را به یک فرهنگ در جامعه تبدیل کنند.
وی عنوان کرد: با توجه به اینکه صدا و سیما ذائقه عموم مردم جامعه را در نظر می‌گیرد و متناسب با آن اقدام به تهیه برنامه می‌کند بنابراین فرهنگسازی در معنای عام شکل می‌گیرد اما در آموزش و پرورش فرهنگسازی به معنای خاص و با توجه به مدل اتفاق می‌افتد.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش عنوان کرد: جریان فرهنگسازی باید به عنوان دستور کار در آموزش و پرورش مطرح باشد تا نقاط ضعف را شناسایی و مرتفع کرد.
وی با بیان اینکه پاسخگویی باید به یک فرهنگ تبدیل شود، تصریح کرد: مسئولان باید پاسخگوی اعمال خود باشند و اگر مدیر مدرسه ای تخلف کرد باید پاسخگو بوده و مجازاتش را هم بپذیرد و اینکه در محیط کاری از حق دولت گذشت اما در زندگی شخصی سخت گیرانه عمل کرد درست نیست و نیاز به فرهنگسازی دارد.
میرشاه‌ولد با تاکید بر مشارکت اولیای دانش‌آموزان در مسائل مدرسه تصریح کرد: ما معمولا بدترین نوع مشارکت یعنی کمک‌های مردمی را مطالبه می‌کنیم در حالیکه اولیای دانش‌آموزان باید در مباحث مختلف مدرسه با مسئولین آموزشی مدارس مشارکت و همکاری داشته باشند.
وی در ادامه عنوان کرد: مدیران آموزشی پس از پذیرفتن مسئولیت باید برای حل مسائل تلاش کنند و ابعاد و حیطه کاری خود را بشناسند و به عمق مسئولیت خود واقف باشند و در همه صحنه‌ها برای حل مسئله حاضر بوده و برای مقابله با تهاجم فرهنگی طرح و برنامه داشته باشند تا آموزش و پرورشی پویا و فعال داشته باشیم.
وی در پایان بیان کرد: باید از همه ظرفیت‌ها برای حل مسائل و مشکلات آموزش و پرورش استفاده کنیم.
انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان