۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین تشکیل کارگروهی بین وزارت خارجه و قوه قضاییه در مورد دستگیری اتباع خارجی
کد خبر: ۱۸۴۷۹۶ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۲۷ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

تشکیل کارگروهی بین وزارت خارجه و قوه قضاییه در مورد دستگیری اتباع خارجی

دادستان عمومی و انقلاب تهران خبر منتشر شده درباره شناسایی یکی از عوامل انفجار دفتر نخست وزیری در دهه شصت را اشتباه اعلام کرد و گفت:‌ فردی در آلبانی بر اساس نیابت قضایی از ایران درخواست شده که هنوز هم به ایران تحویل داده نشده است.

تشکیل کارگروهی بین وزارت خارجه و قوه قضاییه در مورد دستگیری اتباع خارجی

دادستان عمومی و انقلاب تهران خبر منتشر شده درباره شناسایی یکی از عوامل انفجار دفتر نخست وزیری در دهه شصت را اشتباه اعلام کرد و گفت:‌ فردی در آلبانی بر اساس نیابت قضایی از ایران درخواست شده که هنوز هم به ایران تحویل داده نشده است.

به گزارش خبرنگار حقوقی صبح قزوین ( صبح قزوین )، عباس جعفری دولت‌آبادی عصر دوشنبه در حاشیه نشست هم‌اندیشی نقش دادسرا در حفظ حقوق متهمان در جمع خبرنگاران گفت:‌ طی سال گذشته و امسال با دستگاه‌های اجرایی و وزارت‌خانه جلساتی داشتیم. سال گذشته با وزیر کشور و پلیس و وزارت بهداشت و امسال که دومین جلسه بود با وزارت امور خارجه جلسه داشتیم.

او درباره چرایی برگزاری این جلسات گفت: مسائل زیادی در دستگاه قضایی وجود دارد و اقدامات خوبی برای حفظ حقوق مردم، شهروندان و حمایت از حقوق عامه آن‌ها می‌شود ولی برخی اقدامات یا بازتاب ندارد یا دستگاه‌های مربوطه از آن بی‌اطلاع‌اند یا بد جلوه داده می‌شود.

دولت‌آبادی ادامه داد: اقدامی که در دادستانی تهران انجام شده، در حوزه حقوق مردم و شهروندان و زندانیان گزارش مقدماتی بود و این جلسات به صورت نوبتی با وزارت‌خانه‌ها تشکیل می‌شود که امیدواریم این همکاری‌ها با وزارت‌خانه‌ها توسعه یابد.

وی تصریح کرد: متاسفانه این بی‌اطلاعی باعث شد که در صحنه جهانی ندانیم که اقداماتی در داخل انجام می‌شود لذا قوه قضاییه و دادستانی مصمم است اقداماتی که انجام می‌شود اطلاع‌رسانی شده و زمینه همکاری‌مان فراهم شود.

جعفری دولت‌آبادی افزود:‌ این جلسات کمک می‌کند ادعاهایی که علیه کشور ما مطرح می‌شود، خنثی شود.

او درباره تشکیل کارگروه که در این جلسات مطرح شد، گفت: این کارگروه در حوزه تهران است و در مورد اتباع خارجی که در کشور دستگیر می‌شوند است چرا که بعضا نه وزارت امور خارجه از دستگیری این افراد اطلاع دارند و نه ما بعضا اطلاع داشتیم که آن‌ها چه کسانی هستند لذا واکنش‌هایی رخ می‌دهد که آن‌ها مربوط به کدام کشورند. تشکیل این کارگروه می‌تواند اطلاعات ما را به وزارت امور خارجه بدهد و هم‌چنین اگر وزارت امور خارجه اطلاعاتی هم در رابطه با فرد بازداشت شده دارد در اختیارمان قرار دهد.

دادستان تهران در پاسخ به سوال صبح قزوین ،‌ درباره شناسایی یکی از عوامل انفجار دفتر نخست‌وزیری در دهه شصت که اعلام شده دولت آلبانی برای بازگرداندن این فرد اقداماتی را انجام نمی‌دهد، گفت:‌ خبری که دیروز منعکس شده مبنی بر این که فرد خاصی در این زمینه دستگیر شده است، اشتباه است. فردی در آلبانی بر اساس نیابت قضایی از ایران درخواست شده که خانم هم بوده است و آقا نیست که این فرد هنوز به ایران تحویل داده نشده است.

دادستان تهران در پاسخ به سوالی درباره پرونده مرتبط با منتشر کننده تصاویر مینو خالقی در فضای مجازی گفت: دیروز توضیحات لازم را در این زمینه ارائه دادیم از وی دعوت کردیم که هم مطالبش را بگوید و هم در مورد ادعاهای مطرح شده از جانب متهم توضیحاتی را ارائه دهد.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان