۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین مرکز انتقال خون یکی از خواسته‌های به حق مردم کاشمر
کد خبر: ۱۸۲۶۷۶ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۲۴ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

مرکز انتقال خون یکی از خواسته‌های به حق مردم کاشمر

منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: بدون شک بی‌توجهی طرح تحول نظام سلامت به سازمان اتتقال خون نتیجه خوبی نخواهد داشت.

مرکز انتقال خون یکی از خواسته‌های به حق مردم کاشمر

منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: بدون شک بی‌توجهی طرح تحول نظام سلامت به سازمان اتتقال خون نتیجه خوبی نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار صبح قزوین ( صبح قزوین )– منطقه خراسان، بهروز بنیادی، ظهر امروز در شورای مشارکت‌های اجتماعی و خیرین سلامت کاشمر که با حضور خیرین حوزه سلامت در فرمانداری کاشمر برگزار شد، با تأکید بر اینکه توجه دولت و وزارت بهداشت به ارتقای سیستم سازمان انتقال خون کشور باید جدی باشد، اظهار کرد: مرکز انتقال خون یکی از زنجیره‌های مهم سلامت و درمان در سطح کشور است.

وی با بیان اینکه توجه و ارتقای انتقال خون در کنار گسترش فضاهای بیمارستانی و مراکز بهداشتی ضرور است، اظهار کرد: همان‌گونه که سیستم بیمارستانی گسترش پیدا می‌کند در کنار آن‌ها انتقال خون هم باید گسترش پیدا می‌کرد.

بنیادی با اشاره به اینکه ادامه داد: علی‌رغم اینکه سازمان انتقال خون حساسیت و وظیفه سنگینی برعهده دارد اما در سطح کشور جزء موسساتی است که در مورد آن‌ها غفلت شده است.

وی اظهار امیدواری کرد؛ وزیر بهداشت و درمان در سال 95 بودجه‌ای برای ارتقاء سیستم انتقال خون کشور اختصاص دهد و توجه جدی به این موضوع داشته باشد.

مرکز انتقال خون یکی از خواسته‌های به حق مردم کاشمر

در ادامه فرماندار کاشمر با بیان اینکه امروز یکی از خواسته‌های به حق مردم شهرستان کاشمر محقق می‌شود، افزود: با همت مجمع خیرین گام بسیار مهمی در حوزه سلامت شهرستان برداشته شده است.

مهدی فروزان با اشاره به اینکه تلاش دولت در ارائه خدمات سلامت و بهداشت و درمان در این است که در کمترین زمان ممکن و بدون واسطه ارائه خدمات را به صورت مطلوب ارائه دهد، گفت: این اهداف محقق نمی‌شود مگر اینکه جامع خیرین به حوزه سلامت کمک کرده و ورود جدی داشته باشند.

وی با اعلام اینکه مجمع خیرین سلامت کاشمر در استان و کشور پیشگام است، افزود: مرکز انتقال خون یکی از نیازهای ضروری شهرستان کاشمر بود که بحمدالله با کمک خیرین امروز شاهد کلنگ زنی این پروژه هستیم.

فروزان با بیان اینکه با راه‌اندازی این سازمان خونگیری به صورت هر روز انجام خواهد شد و تبدیل خون به فراورده‌های خونی و ارائه آن‌ها به بیمارستان‌های حضرت ابالفضل و شهید مدرس کاشمر در کمترین زمان ممکن انجام خواهد شد، افزود: هرچند تربت حیدریه خون مورد نیاز شهرستان را تأمین می‌کند اما باید بپذیریم که آوردن خون از این شهرستان و آن هم از جاده‌ای که خطر ساز است خود نگرانی‌ها و مشکلاتی را به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه استقلال سازمان پایگاه انتقال خون کاشمر می‌تواند بسیاری از نیازهای خونی شهرستان را در کمترین زمان ممکن برطرف کند، افزود: تعهد می‌دهیم در کمترین زمان ممکن ساختمان مرکز انتقال خون کاشمر به بهره‌برداری برسد.

تامین خون مورد نیاز دغدغه اصلی مسئولان بهداشت شهرستان

در این مراسم همچنین رئیس شبکه بهداشت و درمان کاشمر با تقدیر از کسانی که در به نتیجه رسیدن این پروژه تلاش‌های بسیاری داشته‌اند، گفت: یکی از دغدغه‌های بسیار مهم ما در بیمارستان‌های این شهرستان تامین خون مورد نیاز در کمترین زمان ممکن است.

جواد یزدانی با اشاره به اینکه سازمان انتقال خون یکی از مراکز بسیار مهم و حیاتی است، اظهار کرد: متاسفانه اتفاق افتاده که در حین اعمال جراحی به دلیل خونریزی‌های غیر قابل پیش‌بینی با کمبود خون مواجه بوده‌ایم که از مرکز استان و یا تربت حیدریه تأمین شده است.

وی با بیان اینکه با کلنگ‌زنی مرکز انتقال خون در کاشمر بستر بهتری برای خدمات دهی بیشتر فراهم خواهد شد، عنوان کرد: با راه‌اندازی این مرکز توان ارائه خدمت به تمامی قسمت‌ها و شهرهای همجوار را خواهیم داشت.

یزدانی با اشاره به اینکه در حال حاضر شهرستان کاشمر به 500 هزار نفر در حوزه سلامت خدمات‌رسانی می‌کند که بسیاری از آن‌ها از شهرهای اطراف هستند، گفت: سطح بالای حوادث، سوانح و اعمال جراحی در این منطقه موجب می‌شود این مرکز زودتر از موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان