۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین اکنون اختراعات جلوتر از نیازهای جامعه است
کد خبر: ۱۸۱۹۴۹ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۲۲ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

اکنون اختراعات جلوتر از نیازهای جامعه است

رئیس بنیاد نخبگان استان گیلان گفت: ماموریت مخترعین و نخبگان تامین بخشی از نیازهای جامعه است در گذشته مخترع پس از احساس نیاز جامعه دست به اختراع می‌زد اما اکنون اختراعات جلوتر از نیازهای جامعه است.

اکنون اختراعات جلوتر از نیازهای جامعه است

رئیس بنیاد نخبگان استان گیلان گفت: ماموریت مخترعین و نخبگان تامین بخشی از نیازهای جامعه است در گذشته مخترع پس از احساس نیاز جامعه دست به اختراع می‌زد اما اکنون اختراعات جلوتر از نیازهای جامعه است.

به گزارش خبرنگار صبح قزوین ( صبح قزوین ) منطقه گیلان، جشنواره اختراعات منطقه‌ای با حضور جمعی از مخترین هفت استان کشور با مشارکت بنیاد نخبگان سمنان، گلستان، قزوین، مازندران، گیلان، اصفهان و یزد در دانشگاه آزاد رشت آغاز به کار کرد.

دکتر اصفهانی رئیس بنیاد نخبگان استان گیلان در مراسم آغاز به کار این جشنواره گفت: بنیاد ملی نخبگان با هدف رونق بخشیدن به فضای ابتکار، انگیزه بخشیدن به جوانان و شناسایی اختراع‌های برگزیده و تسهیل در مسیر آنها به منظور رسیدن به محصولی دانش بنیان و تکمیل چرخه نوآوری و تبدیل دارایی‌های فکری به ثروت، اقدام به برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای رویش در طول سال می‌کند.

وی افزود: هر دو ماه یک بار یکی از استان‌های کشور میزبان برگزاری این جشنواره هستند و به طور متوسط در طول سال 6 جشنواره اختراعات برگزار می‌شود.

اصفهانی ادامه داد: استعداد برتر کسی است که در مسیر نخبگی قرار دارد و نخبه حد اعلاء رسیدن به تعالی در این مسیر است.

وی به رسالت مخترعین اشاره و اضافه کرد: ماموریت شما تامین بخشی از نیازهای جامعه است و در گذشته مخترع پس از احساس نیاز جامعه دست به اختراع می‌زد اما اکنون اختراعات جلوتر از نیازهای جامعه است.

رئیس بنیاد نخبگان استان گیلان تاکید کرد: در تبصره 24 سند توسعه ششم به فعالیت نخبگان تاکید شده است که خوشبختانه دولت کنونی هم به نخبگان اهمیت فروانی می‌دهد.

وی یادآور شد: موفق شدیم در سال جاری دو اختراع از سطح 3 را به سطح 2 ارتقاع دهیم و براین اساس مخترعین هرچه به سطح 2 و 1 ارتقاع یابند مسیر آنها به سوی اقصاد دانش بنیان هموارتر می‌شود.

اصفهانی با اشاره به تعداد ثبت نام کنندگان در این جشنواره اظهار کرد: 106 اختراع در این جشنواره ثبت نام کردند که در 3 سال گذشته ثبت اختراع شده بودند پس از ارزیابی اختراعات توسط بنیاد ملی نخبگان در این جشنواره نخبگان با ارائه اختراعات خود در غرفه‌های مختلف از 22 تا 23 اردیبهشت محصولات خود را در معرض دید علاقمندان قرار می‌دهند.

به گزارش صبح قزوین ، در جشنواره اختراعات منطقه ای رویش 73 نفر از مخترین در رشته‌های بیوتکنولوژی، برق و کشاورزی، پزشکی و آی تی شرکت کرده‌اند و در کنار نمایشگاه دو کارگاه آموزشی برای مخترین شرکت کننده طریقه تولید و عرضه ارائه می‌شود.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان