۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین «رساله حکمی و عرفانی» منتشر شد
کد خبر: ۱۷۶۴۸۱ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۱۳ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

«رساله حکمی و عرفانی» منتشر شد

«رساله حکمی و عرفانی» اثر آقا شیخ ابراهیم امام‌زاده زیدی طهرانی منتشر شد.

«رساله حکمی و عرفانی» منتشر شد

«رساله حکمی و عرفانی» اثر آقا شیخ ابراهیم امام‌زاده زیدی طهرانی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ادبیات و کتاب صبح قزوین ، در معرفی این کتاب عنوان شده است: این رساله شریف با مطالب حکمی و عرفانی، تنها اثر به‌جای‌مانده از این عالم ربانی و عارف صمدانی است. مطالب این کتاب عمدتاً حول مباحث وجودشناسی، معادشناسی، تفسیر حکمی- عرفانی بعضی آیات قرآن و مسائل مرتبط با سیر و سلوک و مقامات عرفانی دور می‌زند.

«رساله حکمی و عرفانی» به تصحیح محمدرجاء صاحبدل و وحید محمودی و با مقدمه استاد منوچهر صدوقی سها در 206 صفحه قطع رقعی و جلد سخت به مبلغ 15000 تومان توسط انتشارات آیت اشراق قم به چاپ رسیده است.

در معرفی آقا شیخ ابراهیم امام‌زاده زیدی طهرانی نیز می‌خوانیم: حاج شیخ ابراهیم امام‌زاده زیدی از حکما و عرفای عصر خویش بود. او در سال 1261 شمسی در تهران متولد شد. از احوال زندگی او اطلاعات دقیقی در دست نیست. بر اساس آنچه از برخی اصحاب او نقل شده در علوم منقول از محضر شیخ فضل الله نوری و در علوم معقول در خدمت شیخ محمدحسن عشقی شیرازی کسب فیض کرده است.

در تصوف وی را به چهار طریقه منسوب دانسته‌اند: 1) سلسلة ذهبیه از طریق مجدالاشراف شیرازی؛ 2) سلسلة نعمت‌ اللهّیه به واسطه میرزا علی خان علوالملک؛ 3) طریقه سید بحرالعلوم و 4) طریقه آخوند ملاحسینقلی همدانی.

از اصحاب و شاگردان او بوده‌اند: آقا میرزا عبدالکریم روشن طهرانی، شیخ علی محمّد جولستانی تویسرکانی طهرانی، شیخ میرزا ابراهیم مجتهدزاده اردبیلی، آقا شیخ علی خان آل بویه اشکوری، میرزا ابوالحسن توحیدی طوطی همدانی، درویش حسن نقّاش طهرانی، حاج اعتماد واعظ طهرانی، حیدرآقای معجزه طهرانی، آقا شیخ عبدالکریم حق‌شناس طهرانی، سیدعبدالمهدی زیدی، دکتر ابوالقاسم گرجی، آقا سیّدهاشم میرزاآقای حسینی طاهائی، آقا سیّدمهدی قوام و محمّد فکور صفاء. شیخ در سال 1315 شمسی رحلت کرد و در قبرستان نو در قم مدفون شد.

کتاب

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان