۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین هفته معلم فرصت مغتنمی برای تبیین اندیشه شهید مطهری است
کد خبر: ۱۷۶۲۲۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۱۳ ساعت: ۷:۵۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

هفته معلم فرصت مغتنمی برای تبیین اندیشه شهید مطهری است

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: انتخاب هفته معلم در سالروز شهادت استاد مطهری فرصتی برای تبیین جایگاه معلم و زنده نگه داشتن افکار و اندیشه شهید مطهری است.

هفته معلم فرصت مغتنمی برای تبیین اندیشه شهید مطهری است
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، همایش تجلیل از فرزندان شاهد فرهنگی شب گذشته(12 اردیبهشت) به مناسبت هفته معلم با حضور جمعی از مسئولان استانی در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد.

سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در این همایش اظهار کرد: عشق و امید دو گوهر گمشده جوامع انسانی است در حالی که شهدای انقلاب و نظام که عاشقانه ایثار کردند و عشق ورزیدند، سنبل امیدآفرینی برای همه ما بودند.
وی افزود: شهدا سرچشمه این شریان حیاتی و جویبار زلال عشق و معرفتند که همواره جاریست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: شهدا و شخصیت‌های ممتازی همچون شهید مرتضی مطهری پرورش یافته مکتب امام راحل هستند و عشق و امید را در مدرسه امام خمینی(ره) آموختند زیرا مدرسه که خوب باشد دانش‌آموزان خوب و موفقی را نیز به جامعه تحویل خواهد داد.

وی تصریح کرد: انتخاب هفته معلم در سالروز شهادت استاد مطهری فرصتی برای تبیین جایگاه معلم است چراکه این شهید بزرگوار، الگویی برگزیده برای همه معلمان می‌باشد.
قاسمی عنوان کرد: در هفته معلم نباید فقط به برگزاری مراسم جشن و تقدیر اکتفا کرد بلکه این هفته فرصت مغتنمی برای زنده نگه داشتن افکار و اندیشه شهید مطهری است.

وی تاکید کرد: عزت، اقتدار، عظمت نظام و دین ما مرهون فرهنگ شهادت طلبی است که به معنای ازخودگذشتگی‌، اخلاص، انتخاب آگاهانه و آخرت طلبی است که باید در مدارس و در بین نسل جوان جامعه نهادینه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین فرهنگیان فرزندان شهدا را الگویی برای سایر معلمان دانست و ادامه داد: فرزندان شهدا نیز همچون پدران آسمانی خود از جایگاه و مقام والایی برخوردار هستند و باید مقبول و محبوب جامعه باشند.

وی اضافه کرد: معلم باید محبوب و مقبول باشد و همچون امام راحل و شهدا بر قلب‌ها حکومت کند زیرا معلم با اندیشه، شخصیت و دلهای آدمی سرو کار دارد و در ضمیر انسان‌ها نفوذ می کند اما متاسفانه این جایگاه به درستی تبیین نشده است.

قاسمی تصریح کرد: در جامعه کنونی معلمان باید با فرهنگسازی و نفوذ در قلب و روان دانش‌آموزان در راستای هدایت و راهنمایی آنها جهت مصون ماندن از آسیب‌های اجتماعی حرکت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در پایان عنوان کرد: منزلت و عزت معلم در معیشت نیست شرط لازم است اما کافی نیست زیرا رضایت شغلی فقط با رفاه مالی حاصل نمی‌شود بلکه معلمان نیازمند نگاه ویژه از سوی مسئولان و آحاد جامعه هستند که باید برای اصلاح این نوع نگاه تلاش کرد.

انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان