۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین كلاهبرداري با شار‍ژ تلفن همراه پايان يافت
کد خبر: ۱۷۴۵۵۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۱۰ ساعت: ۱۰:۱۳ ↗ لینک کوتاه

با دستگيری كلاهبردار؛

كلاهبرداري با شار‍ژ تلفن همراه پايان يافت

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز از دستگيري متهمي خبر داد كه از طريق فروش شارژ تلفن همراه، اطلاعات حساب بانكي افراد را حك كرده و كلاهبرداري مي كرد.

كلاهبرداري با شار‍ژ تلفن همراه پايان يافت
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، امیر جلالی بيان کرد: در پي برخي شكايات مبني بر خالي شدن حساب برخي افراد، تحقيقات در اين خصوص آغاز شد.

وي ادامه داد: در پي بررسي هاي به عمل آمده مشخص شد كه شخصي با راه اندازي يك سايت و ادعاي فروش شارژ تلفن همراه، اطلاعات حساب بانكي افراد را به دست آورده و از طريق اين اطلاعات به دست آمده، اقدام به برداشت از حساب اين افراد مي كرده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز اعلام كرد: اين سايت به گونه اي طراحي شده بود كه افراد براي پرداخت مبلغ وارد صفحه پرداختي مي شدند كه در قالب و شكل بانك هاي كشور بود حال آنكه اين فضا نه تنها مربوط به بانك هاي كشور نبوده بلكه بستري براي كلاهبرداري اين فرد شياد بوده است.

وي در توصيه به شهروندان اظهار داشت: شهروندان عزيز لازم است در خريدهاي اينترنتي و پرداخت هاي غيرحضوري بدون اطمينان كامل از سايت مورد مراجعه، اقدام به انجام عمليات بانكي نكنند.

جلالي تصريح كرد: در مراجعه به سايت هاي اينترنتي به نماد الكترونيك توجه فرمائيد چراكه اين نماد نشانه‌اي نمادين است که تنها توسط مرکز توسعه تجارت الکترونيکي صادر شده و به کسب و کارهاي مجازي (کسب و کار اينترنتي و موبایل) مجاز با هدف ساماندهي، احراز هويت و صلاحيت آنها اعطا مي‌ شود.

وي يادآورشد: اين نماد پس از بررسي درگاه‌ (وب‌سایت) و احراز هويت و صلاحيت مالک (حقيقي يا حقوقي) آن براي مدت يک سال صادر مي‌گردد، حتي تعداد ستاره هاي نماد، سطح اعتماد و کیفیت عملکرد و‌ب ‌سایت را نشان می‌دهد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز يادآور شد: بي توجهي به هشدارهاي دادستاني و پليس فتا سبب مي شود تا افراد در مراودات اجتماعي و اقتصاد حوزه مجازي دچار مشكل شوند.
انتهای پیام/7003

منبع: روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان