۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین رونق اقتصاد استان در گرو افزایش صادرات و اشتغال پویاست
کد خبر: ۱۷۳۹۲۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۹ ساعت: ۱۰:۲۴ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس:

رونق اقتصاد استان در گرو افزایش صادرات و اشتغال پویاست

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس با اشاره به افزایش سه برابری صادارت به خارج کشور ابراز کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید صادرات استان قزوین از ۴۰۰ میلیون دلار به یک میلیارد دلار افزایش یابد.

رونق اقتصاد استان در گرو افزایش صادرات و اشتغال پویاست
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین ، داوود محمدی، نماینده مردم قزوین در نشست اعضای شورای شهر قزوین با نمایندگان مجلس که عصر روز گذشته(چهارشنبه) در سالن جلسات مفاخر شهرداری قزوین برگزار شد، با اشاره به ضرورت تشکیل شوراها در کشور اظهار کرد: تشکیل شوراها از آموزه‌های دینی و قرآنی است و مشارکت چند هزار نفری مردم در شورا قابل توجه است.
وی گفت: در چهار دوره بعد از تشکیل شورا‌ها شاهد خدمات ارزشمند و تحولات بسیاری در شهر بودیم که نشان دهنده حضور پرشور این نهاد‌ در روستاها و شهرها است.
این نماینده مجلس با اشاره به کارنامه درخشان شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: اعضای شورای اسلامی منافع و مسائل اجتماعی و عمومی را بر منافع شخصی ترجیح می‌دهند.
محمدی عنوان کرد: شورای اسلامی شهر قزوین ریل‌گذاری و زیرساخت‌های اساسی را در شهر ایجاد کرده‌اند و در مسیر هدف حرکت می‌دهند.
وی در ادامه افزود: برای رسیدن به هدف و پیشرفت شهر قزوین همکاری مسئولان و مدیران با شورای اسلامی و شهرداری حائز اهمیت است.

80 درصد هزینه آبیاری قطره‌ای رایگان است

محمدی با اشاره به مشکل کارگران در دریافت حقوق و مزایا عنوان کرد: در استان قزوین کارگروهی شکل گرفته تا مشکلات کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی بررسی و برای رفع مشکلات این قشر راهکار‌هایی ارائه شود.
نماینده مردم قزوین با اشاره به اینکه سال 95 به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری شده است، گفت: در سال جاری استاندار قزوین متعهد شده است تا 20 هزار شغل برای افراد جویای کار ایجاد کند.
وی در ادامه با اشاره به افزایش سه برابری صادارت به خارج کشور اضافه کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید صادرات استان قزوین از 400 میلیون دلار به یک میلیارد دلار افزایش یابد.
نائب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس تصریح کرد: با انجام این دو مهم در استان شاهد رونق اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری هستیم.
وی با اشاره به اهتمام ویژه مجلس در آبیاری قطره‌ای نوین اظهار کرد: باغستان‌های سنتی به شیوه سنتی آبیاری می‌شوند و برای قطره‌ای نوین متقاضیان می‌توانند اقدام کنند.
نماینده مردم قزویندر ادامه افزود: 80 درصد شیوه آبیاری قطره‌ای رایگان بوده و هزینه 15 درصد بر عهده متقاضی است.

اختیارات شورا و مجموعه مدیریت شهری محدود است

فرج‌الله فصیحی‌رامندی، رئیس شورای اسلامی در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه برخی قوانین وضع شده در حوزه مدیریت شهری سبب ایجاد موانع اجرایی شده است، اظهار کرد: شوراها نمی‌توانند اقدامات بیشتری در راستای توسعه شهری انجام دهند قانون مدیریت شهری باید در مجلس اصلاح شود تا بسیاری از موانع این حوزه برطرف شود.
وی ادامه داد: دامنه اختیارات شورا و مجموعه مدیریت شهری محدود است، که برای ساختن شهری پیشرفته نیازمند همراهی و مساعدت همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی هستیم.
رئیس شورای اسلامی شهر قزوین هدف مجموعه مدیریت شهری آسایش و آرامش شهروندان است، گفت: معماری ایرانی و اسلامی شهر، توسعه شهری و شهر سام و امن از دیگر اهداف این مجموعه است.
وی با اشاره به طرح جامع مدیریت یکپارچه شهری ابراز کرد: این طرح می‌تواند اشکالات و موانع موجود در گسترش اختیارات و فعالیت‌های شورا را برطرف کند.
این مسئول با اشاره به ظرفیت‌های بسیار شهر قزوین تصریح کرد: اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و مشکلات شهر قزوین نیازمند تأمین اعتبارات ملی است.
وی به حداقل رساندن مشکلات شهری قزوین تاکید کرد: برای جذب اعتبارات و رفع مشکلات باید وحدت و هماهنگی بین مدیران دستگاه‌های اجرایی افزایش یابد.

قزوین در جذب گردشگر موفق نبوده است

همچنین سیده حمیده زرآبادی، نماینده منتخب مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به اینکه اعضای شورا از مشکلات شهری آگاهی بیشتری دارند با بهره‌گیری از نظرات این اعضا می‌توان نقاط ضعف و مشکلات شهری را برطرف کرد.
وی با اشاره به اهمیت توسعه صنعت گردشگری در شهر قزوین گفت: توسعه این صنعت موجب اشتغال‌زایی و رفع مشکلات بیکاری جوانان می‌شود که باید به این امر اهتمام ویژه ای داشت.
نماینده منتخب مردم قزوین تصریح کرد: شهر قزوین فاقد ابتدایی‎ترین امکانات اقامتی و رفاهی برای اسکان گردشگران است و در زمینه جذب گردشگر خوب عمل نکرده است.
زرآبادی خاطر نشان کرد: مشکلات موجود در توسعه صنعت گردشگری را می‌توان با همکاری مسئولان استانی و کشوری برطرف کرد و شاهد پیشرفت این صنعت در شهر باشیم.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان