۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین برجام در حقیقت فقط یک تکه کاغذ است
کد خبر: ۱۷۲۱۷۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۶ ساعت: ۱۰:۳۹ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسائل سیاسی:

برجام در حقیقت فقط یک تکه کاغذ است

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: علیرغم ادعاهای طرف آمریکایی که در فلان تاریخ طبق برجام تحریم‌ها برداشته می‌شود خواهیم دید که برجام فقط یک تکه کاغذ بوده است.

برجام در حقیقت فقط یک تکه کاغذ است
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ، محمدرضا خانلری، عضو هیأت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) اظهار کرد: در ارتباط با بحث مذاکرات ایران و ۱+۵ و توافقات انجام شده یعنی برجام در این مدت بحث‌های زیادی شده است و خوشبختانه خیلی از این بحث‌ها هم از منظر کارشناسی و از سر دلسوزی بوده است.
وی در ادامه افزود: با توجه به اهداف آمریکا از پذیرش این مذاکرات پی می‌بریم که نظر آنها تامین منافع دولت جمهوری اسلامی نبوده و نخواهد بود و آنها بدنبال کنترل نظام اسلامی و سپس براندازی آن هستند.
خانلری گفت: اما باید خوب به این نکته دقت کنیم که این توافقات در چه سطحی و به چه منظوری انجام شد، همانطور که مقام معظم رهبری هم فرمودند نباید به برجام خوش بین بود و می‌توان دستاوردهای آن را براحتی ارزیابی کرد که این بهانه تراشی‌های آمریکا و این دبه درآوردن‌ها و این بدعهدی‌ها را از قبل هم قابل پیش بینی بود.
این استاد دانشگاه افزود: این حرکاتی که آمریکایی‌ها در راستای تعهدات خودشان در برجام انجام می‌دهند خیلی دور از ذهن و تعجب آور نیست، باید انتظار بدعهدی‌های بدتر از این را هم در ادامه کار داشته باشیم.
وی با اشاره به رای دادگاهی در آمریکا مبنی بر توقیف اموال ایران به نفع قربانیان حادثه بمباران بیروت گفت: این یک ادعای واهی است که آن زمان هم در محاکم ذی صلاح پذیرفته نشد که ایران در آن بمباران دست داشته است و حتی اگر این اتفاق هم افتاده باشد این مسائل قطعاً هیچ ربطی به تعهدات آمریکا در توافق و برجام ندارد و این یک امر واضح است.

آمریکایی‌ها غیرقابل اعتمادتر از این هستند که قرارشان اعتباری داشته باشد

خانلری با اشاره به بدعهدی‌ آمریکائی‌ها گفت: می‌بینید که این اتفاق افتاده و بدتر از این هم می‌افتد، یعنی باید این انتظار را داشته باشیم، بدتر از آن هم این است که علیرغم ادعاهای طرف آمریکایی که در فلان تاریخ طبق برجام تحریم‌ها برداشته می‌شود خواهیم دید که برجام فقط یک تکه کاغذ بوده است.
عضو هیأت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) افزود: آمریکایی‌ها غیرقابل اعتمادتر از این هستند که تعهد و امضاء و قرارشان اعتبار و ارزشی داشته باشد و عملاً شاهد آن هستیم که با گذشت چهارماه از توافق و امضاء برجام به بهانه‌های مختلف، جمهوری اسلامی همچنان در تحریم به سر می‌برد و موضوع برداشت دو میلیارد دلار از دارائیهای ایران را هم در همین راستا می‌شود ارزیابی کرد.
خانلری گفت: مقامات رسمی جمهوری اسلامی یک تعهدی را تحت عنوان اقدام مشترک امضاء کردند و به آن هم پایبند بودند انتظار می‌رود که طرف مقابل هم اینچنین باشد و وقتی طرف مقابل بدعهدی می کند و اخیراً هم به دارائی‌های ایران و بیت المال مسلمین دستبرد می‌زند، باید با رجوع به محاکم بین المللی این ادعای واهی آمریکا را اثبات کنیم و آنها را محکوم کنیم و نگذاریم که این اتفاق بیافتد و این مبلغ بسیار قابل ملاحظه از منافع جمهوری اسلامی از دست برود.
انتهای پیام/2002

منبع: شهر مینو

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان