۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ایجاد ۵۰۰ فرصت شغلی با هدف توسعه آبزی‌پروری در منطقه الموت
کد خبر: ۱۷۱۷۲۵ نویسنده: نیازعلی ابراهیمی‌پاک تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۵ ساعت: ۱۴:۱۱ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین خبر داد:

ایجاد ۵۰۰ فرصت شغلی با هدف توسعه آبزی‌پروری در منطقه الموت

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین از ایجاد ۵۰۰ فرصت شغلی در حاشیه رودخانه شاهرود با هدف توسعه آبزی‌پروری خبر داد.

ایجاد ۵۰۰ فرصت شغلی با هدف توسعه آبزی‌پروری در منطقه الموت
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، سال گذشته بیش از 2 هزار و 671 تن انواع ماهی سردابی و گرمابی در استان قزوین تولید شده است.

این میزان ماهی شامل 2 هزار و 15 تن ماهی سردابی که در 121 واحد پرورش ماهی در شهرستان‌های استان و 656 تن انواع ماهی گرمابی در 74 واحد فعال تولید و به بازار مصرف عرضه شده است.

استان قزوین به لحاظ موقعیت آب و هوایی برای پرورش انواع ماهیان سردابی، گرمابی و خاویاری مناسب است که طی سال گذشته بیش از 21 تن ماهی خاویاری در 4 واحد فعال پرورش ماهی در استان تولید شده است.

با توجه به محدودیت در تامین آب و همچنین نیاز به اقتصادی کردن تولید ماهی و بهره‌برداری بهینه از آب موجود در استخرها، افزایش تولید در واحد سطح امری اجتناب ناپذیر بوده و پرورش ماهی در آب‌های داخلی راهی مناسب برای تولید پروتئین مرغوب و ایجاد اشتغال در استان قزوین محسوب می‌شود.

به گفته مسئولین کشوری و با توجه به بیانات رهبری تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه اجرایی و عملیاتی خود یکی از مهمترین راهکارهای عبور از رکود و مشکلات اقتصادی کشور است.

در همین راستا پیش از ظهر امروز مدیرکل امور عمرانی استانداری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مدیرکل اداره دامپزشکی، رئیس آب منطقه‌ای، مدیرکل منابع طبیعی، مدیر جهادکشاورزی شهرستان قزوین و بخشداران الموت غربی و شرقی از طرح استعدادیابی آبزی‌پروری در حاشیه رودخانه شاهرود بازدید کردند.

نیازعلی ابراهیمی‌پاک رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، در این خصوص ، گفت: در این طرح 4 نقطه از این منطقه جهت تولید 2 هزار و 500 تن ماهیان سردآبی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در استان مورد مطالعه و شناسایی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اهداف این طرح، افزود: این طرح با هدف توسعه آبزی‌پروری و بهره‌وری از ظرفیت‌های موجود در منطقه پایه‌ریزی شده است.

این مسئول ادامه داد: طرح استعدادیابی آبزی‌پروری در حاشیه رودخانه شاهرود جهت ایجاد اشتغال و افزایش سرانه مصرف ماهی در سبد خانوارها و افزایش تولید ماهیان سردآبی مورد مطالعه قرار گرفته است که به زودی در استان اجرایی خواهد شد.

ابراهیمی‌پاک خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح حدود 500 فرصت شغلی برای مردم استان قزوین ایجاد خواهد شد.
انتهای پیام/9003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان