۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین باید از هم‌اکنون به فکر تعریض جاده‌های منتهی به عتبات بود
کد خبر: ۱۷۱۰۳۹ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۴ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

باید از هم‌اکنون به فکر تعریض جاده‌های منتهی به عتبات بود

رئیس پلیس‌راه ایلام گفت: جاده‌های ایلام باید برای اربعین امسال تکمیل و آماده استفاده شود و در غیر صورت با مشکل ترافیکی مواجه خواهیم شد.

باید از هم‌اکنون به فکر تعریض جاده‌های منتهی به عتبات بود

رئیس پلیس‌راه ایلام گفت: جاده‌های ایلام باید برای اربعین امسال تکمیل و آماده استفاده شود و در غیر صورت با مشکل ترافیکی مواجه خواهیم شد.

سرهنگ «محسن ناصری» در گفت‌وگو با خبرنگار صبح قزوین ( صبح قزوین )، منطقه ایلام، اظهار کرد: جاده‌های استان که هم‌اکنون در حال تعریض و توسعه هستند. باید برای اربعین امسال حتما به بهره‌برداری برسند و در غیر این صورت با ترافیک سنگین و گره ترافیکی مواجه خواهیم شد.

وی با بیان اینکه به دلیل نزدیکی و امنیت بسیار خوبی که در مرز مهران و استان وجود دارد همه زائران عتبات عالیات تمایل دارند از این مرز به کشور عراق تردد کنند افزود: راه و شهرسازی باید نسبت به تامین پروژه‌های راه سریع‌تر عمل کند.

ناصری با تأکید بر اینکه اگر راه‌های استان به حد استاندارد برسند قطعا توسعه استان به دنبال دارد خاطرنشان کرد: از طرف دیگر توسعه راه‌ها به حد و اندازه تردد خودروها موجب کاهش حوادث رانندگی و ایمن‌سازی جاده‌ها می‌شود.

رئیس پلیس‌راه استان با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت جاده‌های استان با تردد خودروها متناسب نیست تصریح کرد: در برخی محورها جاده اصلا توان و فضای لازم برای گنجایش تردد خودروها ندارد.

وی با تأکید بر اینکه در ایام اربعین آینده به آماده شدن جاده‌های استان نیاز مبرم داریم، تصریح کرد: پلیس‌راه به‌تنهایی نمی‌تواند همه مشکلات راه استان را حل کند لذا همه دستگاه‌ها ازجمله راهداری و حمل‌ونقل باید پای‌کار باشند.

رئیس پلیس‌راه استان ادامه داد: در برخی نقاط به دلیل کم‌عرض بودن جاده راننده مجبور به تخلف می‌شود و اگر راه‌ها ایمن باشند قطعاً تصادفات کاهش پیدا می‌کند و دیگر دچار مشکلات بعد از تصادف نخواهیم شد چون حوادث رانندگی هزینه زیادی بر روی دوش جامعه می‌گذارد.

ناصری بابیان اینکه حجم تردد از جاده‌های ایلام روز به روز بیشتر می‌شود گفت: قطعا اربعین امسال بسیار بیشتر از سال گذشته تردد خودرو در جاده‌های استان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان