۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین وقوع درگیری‌ بین نیروهای مدافع خلق و ارتش سوریه در قامشلی
کد خبر: ۱۷۰۴۷۶ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۳ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

وقوع درگیری‌ بین نیروهای مدافع خلق و ارتش سوریه در قامشلی

گزارش‌های رسانه‌ای مختلف حاکی از آن است که با ادامه درگیری‌های شدید چند روزه میان نیروهای مدافع خلق کرد و نیروهای سوریه در شهر قامشلی دست‌کم ۵۰ نیروی حامی دولت دمشق خود را به نیروهای کرد در این شهر واقع در استان حسکه تسلیم کردند.

وقوع درگیری‌ بین نیروهای مدافع خلق و ارتش سوریه در قامشلی

گزارش‌های رسانه‌ای مختلف حاکی از آن است که با ادامه درگیری‌های شدید چند روزه میان نیروهای مدافع خلق کرد و نیروهای سوریه در شهر قامشلی دست‌کم 50 نیروی حامی دولت دمشق خود را به نیروهای کرد در این شهر واقع در استان حسکه تسلیم کردند.

به گزارش صبح قزوین ( صبح قزوین )، به نقل از پایگاه اینترنتی راشاتودی، پس از آنکه نیروهای پلیس کرد موسوم به آسایش زندان العالیه را که در آن نیروهای حامی دولت دمشق مخفی شده بودند، تصرف کردند، درگیری میان این دو طرف در شهر قامشلی روز پنجشنبه به شدت بالا گرفت.

خبرگزاری کرد زبان فرات گزارش داد که 67 سرباز تسلیم شده‌اند در حالی که خبرگزاری فرانسه تعداد این سربازان را 50 تن گزارش داد.

این سربازان ارتش سوریه خودشان را به کردها تسلیم کردند و سپس به مقر اطلاعات ارتش و دیگر دفاتر نیروهای حامی دولت دمشق تحویل داده شدند.

یگان‌های کرد مدافع خلق ویدئویی را در فیس بوک منتشر کردند که این زندان به شدت آسیب‌دیده را پس از درگیری‌ها نشان می‌داد.

در همین حال رسانه‌های محلی گزارش دادند که نیروهای سوریه شهر قامشلی را با خمپاره هدف گرفته‌اند.

بارزان ایسو، یکی از نویسندگان کرد در این منطقه گفت: خمپاره‌ها عمدتا به منطقه اطراف زندان عالیه اصابت کردند.

بر اساس گزارش روزنامه‌نگاران نیروهای دفاعی سوریه دست به حملات خمپاره‌ای به شهر قامشلی زدند. آنها این خمپاره‌ها را از فرودگاه محلی که تحت کنترل ارتش سوریه است، شلیک کردند.

وی افزود: در نتیجه این حملات خمپاره‌ای دست کم 10 غیرنظامی کشته و چندین تن دیگر زخمی شدند. ما با پزشکان بیمارستان‌ها محلی صحبت کردیم و آنها نیز این مساله را که تعدادی زخمی شده‌اند تائید کردند اما تعداد دقیق آنها را اعلام نکردند.

به علاوه یکی از منابع خبرگزاری رویترز اعلام کرد که بیش از 20 تن در درگیری‌های روز پنجشنبه کشته شدند.

یکی از مقامات کرد سوریه در نامه‌ای به خبرگزاری رویترز گفت: در نتیجه درگیری‌ها و حملات دولت دمشق بیش از 21 تن از نیروهای ارتش سوریه و پنج تن از نیروهای پلیس آسایش در شهر قامشلی کشته شدند.

این در حالی است که مقامات ارتش سوریه هنوز در این باره اظهار نظری نکرده‌اند.

این درگیری‌ها ابتدا روز چهارشنبه صبح پس از آن آغاز شد که در یکی از ایست‌های بازرسی تحت کنترل پلیس آسایش نزاعی رخ داد.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان