۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ادامه رانش زمین در منطقه الموت/ احتمال تخریب ۲۰ هکتار باغ وجود دارد+عکس
کد خبر: ۱۶۹۶۳۹ نویسنده: لیلا امیری تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۱ ساعت: ۱۳:۴۴ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین گزارش می‌دهد؛

ادامه رانش زمین در منطقه الموت/ احتمال تخریب ۲۰ هکتار باغ وجود دارد+عکس

به گفته مسئولین استان احتمال وقوع مجدد رانش در منطقه الموت احتمال تخریب ۲۰ هکتار باغات این منطقه وجود دارد.

ادامه رانش زمین در منطقه الموت/ احتمال تخریب ۲۰ هکتار باغ وجود دارد+عکس
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، بارندگی‌های اخیر در چند روز گذشته و در نتیجه آن رانش زمین در منطقه الموت غربی 500 متر مسیر ارتباطی دو روستای هیر و ویار را مسدود کرد.
اکبر رحمتی، بخشدار الموت غربی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با بیان اینکه رانش زمین ادامه دارد، گفت: این رانش ضمن تخریب باغ‌ها و قطع مسیر ارتباطی دو روستای ویار و شنگله رود به مرکز استان، موجب قطع آب و برق چند روستا شده است.


وی در ادامه افزود: این رانش که از دره تا بالاترین منطقه کوه رخ داده است، 500 متر بوده و سنگ‌های چند تنی حرکت کرده و منازل مسکونی که در حوالی روستا ساخته شده بود، مورد آسیب قرار گرفتند.
این مسئول از تخریب 20 تا 30 هکتار از باغ‌های فندق، ذغال اخته در این منطقه خبر داد و اظهار کرد: آب 7 روستای در منطقه الموت غربی قطع بود که با تلاش همکاران وصل شده است و کارکنان برق هم در حال وصل برق ویار و شنگه رود هستند.



رحمتی عنوان کرد: آب شهر رازمیان نیز قطع شده بود که با همکاری متولیان آب و برق وصل شد.

ارتفاع این رانش 40 متر است


همچنین رضا گروسی، مدیریت بحران استانداری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، درباره رانش زمین در روستاهایی از الموت اظهار کرد: به واسطه بارش‌های شدید چند روز گذشته و نفوذ گسترده آب در لایه‌های سطحی خاک و استعداد منطقه جهت رانش، متاسفانه روز دوشنبه 500 متر از جاده هیر به ویار دچار رانش شد.
وی در ادامه افزود: ارتفاع این رانش 40 متر است و سبب قطع برق دو روستا و قطع آب هفت روستا و شهر رازمیان شده بود که با اقدامات صورت گرفته و جلسه اضطراری مدیریت بحران استان در منطقه با حضور مسئولین محلی برگزار شد.


این مسئول اذعان کرد: همچنین برآورده اولیه خسارات به باغات این منطقه با حضور کارشناسان جهاد کشاورزی انجام شده و راه موقتی دسترسی اهالی روستای هیر به ویار و بالعکس انجام شده است.
وی ادامه داد: پیش بینی ما این است به واسطه ادامه داشتن رانش زمین در این منطقه به 20 تا 30 هکتار از باغات اهالی خسارت وارد شود که گزارش‌های تکمیلی در حال انجام است تا تخصیص بودجه انجام گیرد.


گروسی ابراز کرد: امروز(چهارشنبه) نیز تعدادی از کارشناسان مدیریت بحران استان برای بررسی‌های لازم به این منطقه اعزام شده‌اند.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان