۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین یک هنرمند انقلابی هیچ وقت عقب‌نشینی نمی‌کند
کد خبر: ۱۶۶۹۵۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۸ ساعت: ۱۰:۴۰ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین در مراسم تجلیل از عوامل فیلم بادیگارد:

یک هنرمند انقلابی هیچ وقت عقب‌نشینی نمی‌کند

امام جمعه قزوین گفت: یک هنرمند انقلابی هیچ وقت عقب‌نشینی نمی‌کند برای او حرَیت و آزادگی حرف اول را می‌زند و خداوند می‌فرماید که به دشمنان خود بگویید از عصبانیت بمیرید.

یک هنرمند انقلابی هیچ وقت عقب‌نشینی نمی‌کند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان شب گذشته(جمعه) در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره سید شهیدان اهل قلم، شهید سید مرتضی آوینی که با حضور احسان محمدحسنی، تهیه کننده فیلم بادیگارد در تالار شهید رجایی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، اظهار کرد: خدای متعال در قرآن از هنرمندی پیامبران الهی برای ما یاد می‌کند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: حضرت ابراهیم(ع) دعا می‌کند که خدایا کمک کن که به مقام عالی هنر برسیم و این زمانی محقق می‌شود که ما تسلیم هوای نفس نباشیم و فقط خدای متعال را مدنظر قرار دهیم.
عابدینی ابراز کرد: اگر هنرمندان بخواهند پیشکسوتان خود را معرفی کنند باید به سراغ الگوهای قرآنی بروند.
وی با اشاره به تاثیر هنر قرآنی در کلام و رفتار انسان‌ها عنوان کرد: وقتی شهید بهشتی گفتند که ای آمریکا از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر اگر این صحبت از خود بهشتی بود تا امروز فراموش می‌شد اما این جمله در حقیقیت نقل هنر خداوند است و در قرآن می فرماید که دشمنان از دست شما عصبانی هستند و از شدت عصبانیت دست خود را گاز می گیرند.
امام جمعه قزوین افزود: یک هنرمند انقلابی هیچ وقت عقب‌نشینی نمی‌کند برای او حرَیت و آزادگی حرف اول را می‌زند و خداوند می‌فرماید که به دشمنان خود بگویید از عصبانیت بمیرید.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: چهره امام حسین(ع) هر چه به ظهر عاشورا نزدیک‌تر شده و عزیزان خود را از دست می‌دادند، آرام‌تر می‌شد و می‌‍فرمودند که خدایا همه این‌ها برای من آسان است چراکه تو می بینی؛ این نگاه هنرمندانه است.
وی هر آنچه از خداست زیبایی و هنرنمایی است، تاکید کرد: این هنر قرآن است که به حافظ و سعدی آبرو بخشیده و این هنر قرآنی است که در زبان امام خمینی(ره) تجلی می‌کند، انقلاب ما انفجار نور بود.
عابدینی ابراز کرد: همان هنر قرآنی است که امام(ره) در جایی دیگر می‌فرمایند که ما انقلابمان را به تمام دنیا صادر می‌کنیم و همان نگاه قرآنی و آزادگی است که رهبر انقلاب فرمودند که اگر غلطی از اسرائیل سر بزند، تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم.
وی تصریح کرد: قرآن دریای خروشان هنر الهی است هر انسانی که در طول تاریخ با قرآن مرتبط و مأنوس بوده به همان اندازه وجودش آکنده از هنر است؛ بزرگان ما وقتی به کانون و دریای هنر الهی متصل می‌شوند وجودشان سرشار از هنر قرآنی می‌شود.
عابدینی گفت: امیدوارم برسیم به جایی که هنر الهی را به امید انتظار و ظهور در وجود خود متجلی کنیم چراکه هر چقدر قرآنی شدیم لیاقت ظهور پیدا می‌کنیم.


آیت‌الله عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در پایان مراسم گرامیداشت شهید سید مرتضی آوینی با اهداء لوحی از احسان محمدحسنی، تهیه کننده فیلم سینمایی بادیگارد و ابراهیم حاتمی کیا، کارگردان این فیلم سینمایی تجلیل کرد.

متن این تقدیرنامه به شرح زیر است:


برادر گرامی جناب آقای احسان محمدحسنی

تهیه کننده محترم فیلم سینمایی بادیگارد
سلام علیکم
خدا هنر خود را با آیه شریفه «تبارک الله احسن الخالقين» آغاز کرد و زمانی که روح را به پیکر انسان دمید به خود احسنت گفت و با این آیه از هنر خود در خلقت تعریف کرد. خلقت هنرمندانه جهان موجب شده است که در نگاه اسلامی هنرمند را نه خالق اثر هنری که کاشف هنرالهی بدانیم. در چنین نگاهی، هنری که در راستای فطرت و حکمت الهی نباشد، اصالتاً هنر نیست.
پس از تماشای فیلم «بادیگارد» بر خود لازم می‌دانم از شما تهیه‌کننده این فیلم انقلابی و نیز کارگردان محترم آقای ابراهیم حاتمی‌کیا برای ساخت این اثر، قدردانی کنم. امید است همواره در مسیر اهداف انقلاب اسلامی‌، ثابت قدم و پیش‌رو باشید.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان