۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین اعلام رسمی دستور وزیر ارشاد برای تئاتر
کد خبر: ۱۶۶۳۸۲ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۷ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

اعلام رسمی دستور وزیر ارشاد برای تئاتر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دستور داده‌ام حداکثر اعتبار بخش هنر را به تئاتر اختصاص بدهند.

اعلام رسمی دستور وزیر ارشاد برای تئاتر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دستور داده‌ام حداکثر اعتبار بخش هنر را به تئاتر اختصاص بدهند.

به گزارش صبح قزوین ، علی جنتی در حاشیه بازدید از اجرای نمایش «بازار عاشقان»، کمک به تئاتر را وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال جاری معرفی کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه 26 فروردین ماه و در پایان اجرای نمایش «بازار عاشقان» گفت: توقع ما از جامعه تئاتر این است که هر چه بیشتر هنرشان را عرضه کنند. این هنر نه تنها در ایران بلکه در خارج از کشور عرضه شود.

علی جنتی در خصوص برنامه‌های این وزارتخانه برای تئاتر نیز گفت: وظیفه ماست که به هنر نمایش کمک کنیم. سال گذشته را سال تئاتر اعلام کردم. با توجه به تنگناهای مالی که وجود داشت اقداماتی هم انجام شد. قدری از این اقدامات در بازسازی تئاتر شهر و توجه ویژه به احداث سالن تئاتر در برخی استان‌های مختلف کشور دیده شد که احساس کردم شور و نشاط ایجاد شده است.

وی ادامه داد: امسال نیز به معاونت هنری دستور داده‌ام که حداکثر اعتبار هنر را به تئاتر اختصاص بدهند.

جنتی درباره نمایش «بازار عاشقان» نیز گفت: این تئاتر برای من خیلی زیبا بود در طول دو سال و نیم که در این مسئولیت هستم و تئاترهای مختلف دیده‌ام یکی از بهترین تئاترها بود. به خصوص از نظر محتوا و شکل کار موزیکالی که داشت تئاتر جذاب و ارزنده‌ای بود. پرداختن به شخصیت های ادبی تاریخی کشور همچون مولانا ارزش بسیاری دارد.

مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی ، دکتر اردشیر صالحپور ، دکتر فرهاد ناظرزاده ، پیمان شریعتی ، منیژه محامدی ، محمد اسکندری،جهانگیر کوثری و جمعی از هنرمندان تئاتر به تماشای نمایش «بازار عاشقان» به کارگردانی هادی مرزبان نشستند.

به گزارش صبح قزوین ، اواخر هفته‌ی گذشته ایرج راد مدیرعامل خانه تئاتر در گفت‌وگویی با صبح قزوین تایید کرده بود که علی جنتی در جلسه‌ای که 19 فروردین‌ماه با برخی معاونان و مسوولان حوزه فرهنگ و هنر داشت، در راستای ادامه‌ی اقداماتی که سال گذشته در حوزه تئاتر انجام می‌شد و نیز انجام نشدن برخی کارهایی که مدنظر بود، امسال را هم در این وزارتخانه به نام "تئاتر" نامیده است.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان