۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین ثبت بیش از ۹۰۰۰ ازدواج در قزوین
کد خبر: ۱۶۵۶۷۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۶ ساعت: ۱۰:۱۰ ↗ لینک کوتاه

طی ۱۱ ماهه گذشته صورت گرفت؛

ثبت بیش از ۹۰۰۰ ازدواج در قزوین

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین درباره تعداد ازدواج‌های ثبت شده در ۱۱ ماهه سال گذشته گفت: طی این مدت نیز ۹ هزار و ۷۶۶ مورد واقعه ازدواج به ثبت رسیده که ۸ هزار و ۱۰۵ مورد آن شهری و یک هزار و ۶۶۱ مورد آن نیز در روستاها انجام شده است.

ثبت بیش از ۹۰۰۰ ازدواج در قزوین
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ،ایوب رحیمی در جلسه مشترک کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی و ستاد ساماندهی آسیب‌های اجتماعی که در استانداری برگزار شد، در خصوص وضعیت برخی از آسیب‌های اجتماعی استان طی سال گذشته افزود: در 11 ماه سال گذشته دو هزار و 409 واقعه طلاق ثبت شده که دو هزار و 99 مورد آن شهری و بقیه نیز روستایی بوده است.

رحیمی در ادامه به میزان خودکشی‌ها در استان نیز اشاره و اضافه کرد: در 11 ماه سال گذشته یک هزار و 298 مورد اقدام به خودکشی گزارش که 25 مورد آن منجر به فوت شده که متاسفانه بیشتر آن نیز از طریق مصرف دارو صورت گرفته است.

به گفته وی، بسیاری از آسیب های اجتماعی که امروز دامنگیر جامعه شده است می تواند با یک برنامه‌‍ریزی منسجم و طرح دقیق کنترل و جلوگیری شوند.

وی ادامه داد: حل مشکلات اجتماعی به همکاری همه دستگاه ها نیاز دارد چرا که حکومت های مذهبی و دینی برای مبارزه با آسیب های اجتماعی ارزش و اهمیتی بسیاری قایل هستند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین با بیان اینکه این نشست به دستور وزیر کشور و استاندار قزوین با مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان تشکیل شده، یادآور شد: وزیر کشور براساس فرمایش مقام معظم رهبری خواستار بررسی مشکلات اجتماعی از جمله اعتیاد، حاشیه نشینی، فساد و فحشا و طلاق در جامعه شده است.

وی ادامه داد: وزیر کشور همچنین درخواست کرده با توجه به شعار محوری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری، برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی اقدام‌های موثر و سازنده صورت پذیرد.

رحیمی ادامه داد: کارگروه برنامه ریزی استان 15 موضوع اجتماعی از جمله بهبود نسبی فرهنگ ترافیک و آپارتمان نشینی، کاهش نسبی اسراف در اقلام مصرفی، افزایش نسبی مشارکت‌های مردمی در امور فرهنگی، اجتماعی و نشاط جامعه، افزایش نسبی سرانه مطالعه و ازدواج، کاهش نسبی میزان ارتکاب جرائم، موادمخدر و طلاق، بهبود نسبی وضعیت عفاف و حجاب و در نهایت ارتقای نسبی سواد رسانه‌ای را به تصویب رسانده تا این کارگروه برای رفع آن‌ها با برنامه‌ریزی اقدام کند.
انتهای پیام/1404

منبع: ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان