۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین حوادث راهوری در صدر تماس‌های مرکز ۱۱۰/ تماس‌های غیرقابل رسیدگی ۵ و نیم درصد کاهش یافته است
کد خبر: ۱۶۴۵۴۷ نویسنده: سرهنگ حمید محبعلی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۴ ساعت: ۹:۴۲ ↗ لینک کوتاه

معاون عملیات فرماندهی استان قزوین اعلام کرد:

حوادث راهوری در صدر تماس‌های مرکز ۱۱۰/ تماس‌های غیرقابل رسیدگی ۵ و نیم درصد کاهش یافته است

معاون عملیات فرماندهی استان قزوین اعلام کرد: تماس‌های غیرقابل رسیدگی در مرکز ۱۱۰ حدود ۵ ونیم درصد کاهش یافته و حوادث راهوری در صدر تماس‌های پلیس ۱۱۰ است.

حوادث راهوری در صدر تماس‌های مرکز ۱۱۰/ تماس‌های غیرقابل رسیدگی ۵ و نیم درصد کاهش یافته است
سرهنگ حمید محبعلی، معاون عملیات فرماندهی استان قزوین، در مصاحبه با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، درباره میزان تماس‌های دریافتی پلیس 110 در سال 94، اعلام کرد: تعداد کل تماس‌های دریافتی مرکز فوریت‌های پلیس در سال گذشته، 262 هزار و 735 تماس می‌باشد.
وی افزود: از این تعداد، 47 درصد تماس‌ها عملیاتی و پلیس وارد عمل شده؛ 46 درصد از تماس‌ها درخواست راهنمایی و ارشاد از پلیس بوده و 7 درصد نیز جزو تماس‌های غیر قابل رسیدگی بود.
سرهنگ محبعلی خاطرنشان کرد: طی سال 94 شاهد افزایش 3 درصد کل تماس‌ها با مرکز 110 بوده‌ایم، همچنین تماس‌های عملیاتی 2 درصد افزایش و تماس‌هایی که نیازمند راهنمایی و ارشاد بوده‌اند 4 درصد افزایش یافته است.
وی تاکید کرد: نکته قابل توجه در آمار تماس‌های دریافتی پلیس 110 در سال 94، کاهش 5ونیم درصدی تماس‌های غیرقابل رسیدگی است که این نشان دهنده افزایش آگاهی مردم نسبت به مرکز فوریت 110 و ماموریت‌های آن است.
معاون عملیات فرماندهی استان قزوین درباره انواع جرایم اعلام شده به پلیس 110، ابراز کرد: اولویت جرایم در تماس‌های دریافتی مرکز فوریت‌های پلیس، به ترتیب مربوط به موضوعات راهوری، جرایم عمومی علیه اموال و اشخاص، نزاع و درگیری، موضوعات اجتماعی مانند مزاحمت و در نهایت سرقت بوده است.
وی یادآور شد: به شهروندان توصیه می‌شود هنگام تماس با پلیس 110 آدرس دقیق پستی محل حادثه را به اپراتور ارائه دهند زیرا آدرس‌های قدیمی یا معروف، موجب تاخیر حضور واحدهای پلیس در صحنه می‌شود، همچنین افرادی که با 110 تماس می‌گیرند سعی کنند با خونسردی کامل و به صورت دقیق حادثه پیش آمده را بیان کنند تا ماموریت‌ها بر اساس فوریتی و غیرفوریتی بودن آن، توسط پلیس‌های تخصصی رسیدگی شود.
سرهنگ محبعلی افزود: از شهروندان خواستاریم که هرگونه انتقاد یا نارضایتی از عملکرد پلیس یا تقدیر و تشکر از واحدهای مختلف را توسط سامانه 197 مطرح کنند و مطمئن باشند که به هرگونه تماس رسیدگی و پاسخ نیز به شخص تماس گیرنده منتقل می‌شود.
وی یادآور شد: غیر از تماس‌هایی که همشهریان با سامانه 197 دارند، ناظران پلیس نیز به صورت مرتب واحدهای خود را در زمینه حضور و رفتار و عملکرد کنترل می‌کنند، همچنین در هر ماه به صورت رندومی با افرادی که با 110 تماس گرفتند، ارتباط برقرار می‌شود تا از جزئیات رفتاری و عملیاتی واحدهای مختلف نظرسنجی شود.
این مسئول انتظامی در پایان گفت: بازه زمانی حضور پلیس در ماموریت‌های فوریتی 10 دقیقه و در ماموریت‌های غیرفوریتی از نیم ساعت تا چند روز است.
انتهای پیام/7006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان