۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین بازداشت تفنگداران آمریکایی زیر ذره‌بین فرماندهان ارشد
کد خبر: ۱۶۲۳۵۱ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۰ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

بازداشت تفنگداران آمریکایی زیر ذره‌بین فرماندهان ارشد

تحقیقات نیروی دریایی آمریکا در مورد بازداشت ۱۰ تفنگدار آمریکایی که به آب‌های ایران نفوذ کرده بودند به فرماندهان ارشد نیروی دریایی این کشور سپرده شده است.

بازداشت تفنگداران آمریکایی زیر ذره‌بین فرماندهان ارشد

تحقیقات نیروی دریایی آمریکا در مورد بازداشت 10 تفنگدار آمریکایی که به آب‌های ایران نفوذ کرده بودند به فرماندهان ارشد نیروی دریایی این کشور سپرده شده است.

به گزارش صبح قزوین ( صبح قزوین ) به نقل از روزنامه واشنگتن‌پست، با ارجاع پرونده تحقیقات بازداشت 10 تفنگدار آمریکایی به فرماندهان ارشد دریایی آمریکا که توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران به دلیل ورود به آب‌های ایران در 12 ژانویه بازداشت شدند، رییس قرارگاه فرماندهی ناوگان جزییات بیش‌تری از این پرونده آشکار خواهد شد.

پس از آن که در 12 ژانویه دو قایق که شامل 10 تفنگدار آمریکایی بودند به جزیره فارسی در خلیج فارس وارد شدند توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران بازداشت شدند. انتشار عکس‌ها و فیلم‌های تفنگداران آمریکایی باعث عصبانیت اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا شد و اتهاماتی را علیه ایران مبنی بر این که ایران از این تصاویر برای اهداف سیاسی خود استفاده کرده است را مطرح کرد.

مسوول تحقیقات این پرونده ناوگان پنجم دریایی آمریکا بوده که در بحرین مستقر است.

کوین استفان، سخنگوی ناوگان پنجم دریایی آمریکا در این باره گفت: کوین دونگان از فرماندهان دریایی ارشد آمریکایی در خاورمیانه پس از بازبینی اسناد و مدارک، آن‌ها را به دفتر دریا سالار جان ریچاردسون، رییس عملیات نیروی دریایی آمریکا ارسال کرده است. استفان جزییات بیش‌تری در این باره ارائه نکرد و افزود که مقامات نیروی دریایی تا زمان نهایی شدن تحقیقات در این باره صحبت نخواهند کرد.

هم‌چنین سخنگوی دفتر ریچاردسون در این باره اعلام کرد که قرار است مدارک این پرونده پس از بررسی‌ها توسط فیلیپ دیویدسون، فرمانده ناوگان دریایی آمریکا نیز مورد بازبینی قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان