۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین سیاست‌های اقتصادمقاومتی در قالب ۱۱ برنامه ملی اجرایی می‌شود
کد خبر: ۱۶۲۱۸۲ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۰ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

سیاست‌های اقتصادمقاومتی در قالب ۱۱ برنامه ملی اجرایی می‌شود

استاندار اردبیل از اجرای سیاست‌های اقتصادمقاومتی در قالب ۱۱ برنامه ملی خبر داد.

سیاست‌های اقتصادمقاومتی در قالب ۱۱ برنامه ملی اجرایی می‌شود

استاندار اردبیل از اجرای سیاست‌های اقتصادمقاومتی در قالب 11 برنامه ملی خبر داد.

به گزارش خبرنگار صبح قزوین ( صبح قزوین ) منطقه اردبیل، مجید خدابخش در جلسه ستاد فرماندهی اقتصادمقاومتی استان اردبیل با بیان اینکه سیاست‌های 24 گانه اقتصادمقاومتی به 11 برنامه ملی در دولت تبدیل شده است، افزود: این برنامه‌ها 2 ، 5 و 10 ساله‌ها هستند که در ستاد فرماندهی اقتصادمقاومتی کشور به تصویب رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید برنامه‌های مرتبط با دستگاه خود را از وزارتخانه متبوع خود دریافت کرده و عملیاتی کنند، گفت: مشخص شدن سهم استان از برنامه‌های کشوری یک ضرورت است که مدیران باید در این زمینه اهتمام داشته باشند.

خدابخش با اشاره به 11 برنامه ملی برای اجرایی‌کردن سیاست‌های اقتصادمقاومتی، تصریح کرد: برنامه‌های ملی ارتقای بهره‌وری، پیشبرد برون‌گرایی اقتصاد، ارتقای توان ملی، عدالت‌بنیان کردن اقتصاد و توسعه عدالت اقتصادی از جمله این برنامه‌هاست.

استاندار اردبیل اضافه کرد: برنامه‌های ملی انضباط مالی در بخش عمومی و قطع وابستگی بودجه به نفت، توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی اقتصادمقاومتی، شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصاد، توسعه ظرفیت تولید نفت و گاز و تکمیل زنجیره پایین‌دستی و توسعه بازار، هدفمندی یارانه‌ها و مردمی‌کردن اقتصاد نیز از دیگر برنامه‌های 11 گانه ملی جهت اجرایی‌کردن اقتصادمقاومتی است.

وی به ضرورت آشنایی مدیران با BOT، BOO و BLT تاکید کرد و گفت: برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی برای مدیران و کارشناسان در این زمینه مهم است.

خدابخش آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی را حائز اهمیت دانست و افزود: در همین راستا سازمان فنی و حرفه‌ای نقش مهمی دارد.

استاندار اردبیل همچنین خواستار ارائه حداقل 3 واحد درسی کارآفرینی برای دانشجویان کلیه رشته‌های تحصیلی در دانشگاه‌های استان شد.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان