۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین ولایت مداری عامل استقامت و ولایت گریزی عامل انحطاط/ مجلس شهدا محکمه وجدان است
کد خبر: ۱۶۲۰۹۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۱۹ ساعت: ۲۱:۹ ↗ لینک کوتاه

حجت الاسلام ماندگاری تصریح کرد

ولایت مداری عامل استقامت و ولایت گریزی عامل انحطاط/ مجلس شهدا محکمه وجدان است

حجت الاسلام ماندگاری با بیان اینکه عاقبت بخیری همه منوط به پشتیبانی از ولایت فقیه است، افزود: ولایت مداری عامل استقامت و ولایت گریزی عامل انحطاط است.

ولایت مداری عامل استقامت و ولایت گریزی عامل انحطاط/ مجلس شهدا محکمه وجدان است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، حجت الاسلام محمد‌‌‌مهدی ماندگاری، رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا در مراسم چهلمین روز شهادت شهید مدافع حرم "حجت اسدی" که در مسجد امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: همانطور که در عملیات‌های والفجر8، خیبر، بدر و کربلای 4 و 5 شاهد بودیم، شهدا و رزمندگان برای رسیدن به اهداف خود و در مسیر دفاع از ارزش‌ها خود را به آب و آتش زدند.

مجلس شهدا، محکمه وجدان است
وی افزود: پس از جنگ تحمیلی تصور می‌شد سفره دفاع مقدس جمع شده اما افرادی همچون شهید حجت اسدی که از نسل امروز هستند در مسیر دفاع از حریم ولایت به خارج از مرزهای کشور و سوریه می‌روند.

ماندگاری خاطرنشان کرد: اگر اوضاع امروز به سامان نیست و احساس می‌کنیم ولایت در غربت قرار گرفته و اگر ولی می‌گوید شهدای مدافع حرم در هاله‌ای از غربت هستند معلوم می‌شود همه ما به تکالیف خود آنطور که شایسته است عمل نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه مجلس شهدا، محکمه وجدان است، ادامه داد: در آستانه ورود به ماه رجب همگی باید آماده استغفار شویم چرا که همه به نوعی در انجام وظایف خود کوتاهی کرده‌ایم.

رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا با اشاره به آیه 54 سوره مائده بیان کرد: این آیات در اواخر عمر بابرکت پیامبر اسلام نازل شده و در واقع دلداری خدا به ولی هر زمان است که اگر اطرافیان تو که در گفتار ادعای ایمان دارند اما در مرحله عمل و ادامه راه، کم آوردند و همراهی نکردند ناراحت نباش که خدا همواره با شماست.

شهدا واسطه هدایت خلق و نصرت دین هستند
وی تاکید کرد: در واقعه عاشورا با وجود اینکه امام حسین(ع) و همه یارانش به شهادت رسیدند اما امروز خدا آن امام بزرگوار را علمدار دل‌های عاشقان قرار داده است و با مشاهده شور و حال عزاداران حسینی در روز اربعین می‌توان فهمید بَرنده عاشورا چه کسی است.

ماندگاری تصریح کرد: هدایت خلق و نصرت دین از سنت‌های قطعی خدا هستند و شهدا دعا کردند تا واسطه این دو سنت الهی یعنی هدایت خلق و نصرت دین باشند که خداوند نیز اجابت کرد.

ولایت، خط قرمز خداست
وی با اشاره به 5 ویژگی برجسته شهدا عنوان کرد: ولایت مداری مهم‌ترین صفت شهدا بود چراکه ولایت، خط قرمز خداست و رمز سعادت و عاقبت بخیری همه در گرو نصرت و همراهی ولی است که نباید بگذاریم حرف ولی امر مسلمین زمین بماند.

رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا اظهار کرد: در شرایطی که برخی هنر را به ابتذال کشانده‌اند افرادی همچون شهید آوینی و مرحوم سلحشور معنای هنرمند متعهد را به درستی تفسیر کردند.

وی با اشاره به اینکه اعتقاد به خط سرخ ولایت، مهم‌ترین ویژگی شهدا است، تصریح کرد: عاقبت بخیری همه منوط به پشتیبانی و نصرت از ولایت فقیه بوده و عامل استقامت، ولایت مداری و عامل انحطاط، ولایت گریزی است.

ماندگاری بیان کرد: کسانی کم می‌آورند که دنیا را به اسلام ترجیح دهند درحالیکه شهدا همواره اسلام را بیش از دنیا دوست دارند و ملاک انتخاب، ارتباطات و دوستی‌هایشان، ایمان است اما کسانی هستند که به جای ایمان، ملاک عملشان حزبشان است.

وی تصریح کرد: شهدا دارای روحیه جهادی بودند و از چیزی نترسیدند نه از بزرگ نمایی دشمنان و نه از مشکلات زندگی و حرف مردم این در حالی است که امروز عده ای از عربده کشی آمریکا و اسرائیل ترسیدند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان