۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین چین از شرکت‌کنندگان نشست گروه ۲۰ کمک خواست
کد خبر: ۱۶۱۸۴۹ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۱۹ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

چین از شرکت‌کنندگان نشست گروه ۲۰ کمک خواست

روزنامه دولتی چین نوشت، پکن از کشورهای شرکت‌کننده در کنفرانس گروه ۲۰ خواسته تا لیست گروه‌ها و افراد مظنون تروریستی را که ممکن است این نشست را مورد هدف قرار دهند در اختیار آن‌ها قرار دهند.

چین از شرکت‌کنندگان نشست گروه ۲۰ کمک خواست

روزنامه دولتی چین نوشت، پکن از کشورهای شرکت‌کننده در کنفرانس گروه 20 خواسته تا لیست گروه‌ها و افراد مظنون تروریستی را که ممکن است این نشست را مورد هدف قرار دهند در اختیار آن‌ها قرار دهند.

به گزارش صبح قزوین ( صبح قزوین ) به نقل از خبرگزاری رویترز، نشست سران گروه 20 که قرار است اوایل سپتامبر در هانگژوی چین برگزار شود، سران کشورهای مهمی را گرد هم خواهد آورد.

در همین حال هو لی، یکی از مقامات ارشد دفتر مبارزه با تروریسم چین در این باره گفت: ما برای مبارزه با تروریسم با کار سختی مواجهیم و امیدواریم کشورهای شرکت کننده در نشست آتی گروه 20 برای تامین امنیت چنین نشست بزرگی با چین همکاری کنند.

به گفته این روزنامه، چین از ادارات پلیس سایر کشورها خواسته تا لیست گروه‌ها یا افراد مظنون تروریستی را که ممکن است این نشست را مورد هدف قرار دهند در اختیار مقامات این کشور قرار دهند.

دولت چین می گوید، این کشور در معرض خطر بزرگی از سوی گروه‌هایی چون جنبش اسلامی ترکستان شرقی قرار دارد که در سین‌کیانگ، منطقه‌ای دور دست در غرب این کشور فعال هستند. با این حال گروه‌های حامی حقوق بشر می‌گویند دولت چین تاکنون شواهدی برای اثبات این ادعای خود مطرح نکرده است.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان