۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین فعالیت ۱۳ مرکز نگهداری از سالمندان در استان قزوین
کد خبر: ۱۵۸۰۰۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۱۱ ساعت: ۲۱:۷ ↗ لینک کوتاه

معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین عنوان کرد

فعالیت ۱۳ مرکز نگهداری از سالمندان در استان قزوین

معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین با اشاره به فعالیت ۱۳ مرکز نگهداری از سالمندان در استان قزوین اظهار کرد: از این تعداد ۸ مرکز روزانه و ۵ مرکز شبانه روزی هستند.

فعالیت ۱۳ مرکز نگهداری از سالمندان در استان قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، به مناسبت میلاد حضرت صدیقه کبری(س) و روز مادر، نماینده ولی فقیه در استان قزوین با سالمندان مرکز امیرالمومنین (ع) دیدار کردند.

علیرضا وارثی، معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین در حاشیه این دیدار با اشاره به فعالیت 13 مرکز سالمندان در استان قزوین اظهار کرد: از این تعداد، 8 مرکز روزانه و 5 مرکز شبانه روزی فعالیت می‌کنند.

وی در ادامه افزود: مرکز سالمندان امیرالمومنین(ع) برای حدود 700 نفر ظرفیت طراحی شده که در 7 فاز اجرایی خواهد شد و در فاز اول 100 نفر گنجایش داشته و شش فاز دیگر بر اساس نیاز استان افزوده خواهد شد.

معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: در حال حاضر 70 سالمند شامل 45 زن و 25 مرد با امکانات درمانی، دندانپزشکی و فیزیوتراپی در این مرکز نگهداری می‌شوند.

وی تصریح کرد: ماهانه حدود دوازده میلیون ریال به ازای هر سالمند در این مراکز هزینه می‌شود و با توجه به اینکه بیش از 50 درصد سالمندان مقیم در این مرکز بی سرپرست بوده از این رو این مراکز نیازمند به حمایت‌های مالی و معنوی بیش از پیش از سوی خیرین و مسنولین استان هستند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان