۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین مهمترین عملکرد مدیران استان در سال ۹۴ از نگاه خودشان/ سالی که اقتصاد مقاومتی فقط زینت بخش بیلبوردهای شهر بود
کد خبر: ۱۵۷۳۸۹ نویسنده: لیلا امیری تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۱۰ ساعت: ۷:۲۳ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین گزارش می‌دهد؛

مهمترین عملکرد مدیران استان در سال ۹۴ از نگاه خودشان/ سالی که اقتصاد مقاومتی فقط زینت بخش بیلبوردهای شهر بود

خبرنگار سایت خبری- تحلیلی صبح قزوین در یک نظرسنجی از برخی از مدیران استان جویای برجسته‌ترین عملکرد این مسئولین در سال ۹۴ شد.

مهمترین عملکرد مدیران استان در سال ۹۴ از نگاه خودشان/ سالی که اقتصاد مقاومتی فقط زینت بخش بیلبوردهای شهر بود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، سال 94 با همه اتفاقات شیرین و تلخ آن سپری شد و برخی از برنامه‌های مدیران سازمان‌های مختلف اجرایی شد و برخی نیز در حد یک شعار باقی ماند!
خبرنگار سایت خبری- تحلیلی صبح قزوین در یک نظرسنجی از برخی از مدیران استان جویای برجسته‌ترین عملکرد این مسئولین در سال 94 شده است که پاسخ آنها را در ادامه می‌خوانید.

محمد برادران، مدیرکل سازمان انتقال خون استان قزوین:


استان قزوین پس از بازرسی خارجی که انجام شد تبدیل به مرجع سازمان انتقال خون اکثر استان‌ها شده است و دیگر مراکز با بازدید از مرکز انتقال خون استان از تجربیات ما استفاده می‌کنند.

غلامرضا حقایق پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین:


عمده فعالیت بنیاد مباحث فرهنگی است برگزاری برنامه روز شهید که در حدود سه سالی است که در کشور اجرا می شود و در استان قزوین نیز با ویژگی خاصی برگزار شد، برگزاری یادواره شهدا و سایر برنامه‌ها نیز از جمله آن است.

سید علی موسوی موینی، فرماندار قزوین:


برای سال 94 ما دو انتخابات مهم را در کشور داشتیم که به لطف خدا با بهترین کیفیت و رعابت بی طرفی کامل برگزار شد و در بررسی شکایات از نحوره برگزاری انتخابات حتی یک مورد اعتراض هم نداشتیم؛ یعنی گزارشی مبنی بر جانبداری از نامزد خاصی وجود نداشت که این برای استان قزوین در مقایسه با سایر استان‌ها امتیاز خوبی بود.

علی هوشمند، رئیس حوزه هنری استان قزوین:


برگزاری سیزدهمین جشنواره کشوری شهر و داستان جوان سوره که به میزبانی استان قزوین اردیبهشت ماه سال گذشته انجام شد.

سردار محمودی، فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین:


شاخص‌ترین اقدام سال 94 ارتقای امنیت اجتماعی که در دستور کار قرار داشت و خوشبختانه به توفیقات خوبی دست پیدا کردیم.

هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی قزوین:


برجسته ترین عملکرد توانمندسازی جامعه هدف کمیته امداد یعنی مددجویان تحت پوشش بود و ما برای اولین بار بود که مددکاران خود را تفکیک کردیم و مددکاران مرد برای مددجویان آقا و مددکاران خانم برای مددجویان زن تقسیم بندی شدند.
همچنبن از 8200 خانواده مددجو از نزدیک به اتفاق خیرین و مسئولین در طرح مفاتح الجنه بازدید به عمل آمد

محمدعلی حضرتی، مدیرکل سازمان میراث فرهنگی و صنایع گردشگری:


ما دو بحث را به صورت همزمان دنبال می‌کردیم ابتدا اِحیای بافت‌های قدیمی با کاربری‌های تازه که از خانه بهروزی شروع کردیم که تبدیل به هتل شد تا مجموعه آب انبارها که فضا برای استقرار صنایع دستی فراهم شد.
برنامه دوم معرفی استان از طریق نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، که هم اکنون در برلین جاذبه‌های گردشگری استان قزوین معرفی می‌شود و ساخت برخی مستند- انیمیشن‌ها نیز در این زمینه انجام شده است.
در سال 94 بحث گسترش موزه‌ها را داشتیم موزه فرهنگ و آموزش، موزه دریپه‌ها و موزه عاشوراییان افتتاح شد.

رضا عسگری، فرماندار شهرستان البرز:


برجسته‌ترین کار برگزاری انتخابات سالم و باشکوه بود همچنین حل مشکل موقوفه و صدور اسناد مالکیت،
حل موضوع بیمارستان دولتی در الوند، راه اندازی مرکز همودیالیز الوند و راه اندازی میز صنعت بود.

رضا گروسی، مدیریت بحران استانداری قزوین:


از مقطعی که خودم حضور داشتیم چندکار شاخص انجام شد که یک مورد طرح شناسایی نقاط حادثه خیز و بررسی خطرپذیری کارخانجات استان بود و مورد دیگر بحث تامین اعتبارات مرتبط با حادثه طوفان اسفرورین و سیل الموت بود.
همچنین مجموعه 22 میلیارد تومان جذب اعتبارات را داشتیم برای بازسازی اماکن خسارت دیده استان مبلغی بالغ بر 40 تا 50 میلیارد تومان تسهیلات بلندمدت با بهره بسیار کم برای مناطق خسارت دیده با درنظر گرفتن تمهیداتی اختصاص پیدا کرده است.
از ابتدای بهمن بحث بازسازی در روستای لوشکان بخش اسفرورین شهرستان تاکستان شروع شده است، همچنین پیگیری بیمه محصولات کشاورزی در سطح وسیع و بیمه اماکن مسکونی و روستایی و شهری استان در راستای توسعه فرهنگ بیمه عمومی صورت گرفت.
با توجه به حجم کاری این مجموعه و پشت سرگذاشتن دو بحران در سال 94 که یک مورد بحث کولاک بود که به اذعان مسئولین کشوری شدت و زمان آن در 44 سال بی سابقه بوده است که اقدامات قابل توجهی با مدیریت کارکنان این مجموعه صورت گرفت.
همچنین جدب سرمایه و اعتبارات برای بازسازی خسارات حادثه سیل الموت و اسفرورین در این وضعیت اقتصادی کار مهمی بود که صورت گرفت.

سرهنگ کاظمی، فرمانده سپاه ناحیه امام حسن(ع) قزوین:


برجسته ترین اقدام تلاش برای تحقق انتظار رهبری برای حضور در انتخابات 7 اسفندماه بود و نکته بعدی موضوع دهه فجر و راهپیمایی 22 بهمن بود که تلاش شد حضور مردم معنادار و دندان شکن باشد.

حجت الاسلام علی نعمت اللهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین:


در سال 94 در حوزه‌های مختلف برنامه‌های خوبی را دنبال کردیم اولین محور بحث فعالیت‌های قرآنی بود که با داشتن 170 مرکز و موسسه قرآنی در سراسر استان با عنوان خانه قرآنی و کانوتن قرآنی، تربیت معلم و تربیت داور و صدور مجوز برای برگزاری آزمون‌های مختلف را داشتیم.
بحث‌های تفسیری برگزار شده و مهدهای قرآنی و با همکاری بهزیستی برپاشد، اردوی آموزشی در مشهد برای مدیران موسسات قرآنی برگزار شده و هرسال این برنامه برگزار می‌شود.
اعزام مبلغ در مناسبت‌های مختلف چون ماه مبارک رمضان و محرم و ایام فاطمیه که بالغ بر 3 هزار مبلغ به نقاط مختلف استان اعزام شدند.
تجمع روز تاسوعای حسینی را داشتیم، 40 روحانی مستقر در مناطق مختلف استان داریم که به فعالیت‌های فرهنگی و دینی مشغولند.
240 پایگاه اوقات فراغت داشتیم و برگزاری مراسم روزه اولی‌ها برای پسران دانش آموز را داشتیم که در نوع خودش در کشور شاخص بود.

علیرضا کلانتری، رئیس سازمان حج و زیارت استان قزوین:


برجسته ترین فعالیت در سال 94 این بود که تعداد زائران عتبات استان قزوین 2 برابر سال گذشته بود و به واسطه تعطیلی عمره زائران عتبات افزایش پیدا کرد و پیش بینی ما این است دهه اول فروردین این عدد به بیش از 2 برابر افزایش می‌یابد.

سالار قاسمی، رئیس آموزش و پرورش استان قزوین:


در سال 94 ارتقای رتبه کنکور از 15 به رتبه 11 دست را داشتیم، در حوزه پرورشی و تربیت بدنی به جایگاه خوبی دست رسیدیم و رتبه اول نماز کشور و رتبه 5 قرآن کشور را به دست آوردیم و اولین بار همایش بزرگ مربیان پرورشی کل استان را برگزار کردیم.

اکبر اسکندرنژاد، مدیرکل اداره ارشاد قزوین:


برترین برنامه اداره ارشاد برگزاری کنگره شیخ مجتبی قزوینی بود که از برجسته ترین علمای استان بوده است.

نکته:

نکته قابل توجه در عملکرد برخی مدیران استان کمرنگ بودن بحث اقتصاد مقاومتی در برنامه‌های آنهاست موضوعی که سال گذشته با تاکید رهبر معظم انقلاب، دولت به عنوان فرمانده قرارگاه اقتصاد مقاومتی معرفی شد و همه مدیران موظف به پیاده کردن اساسنامه این نوع از اقتصاد در برنامه‌های خود شدند.
اما طی یک سال گذشته مشاهده شد که شعار اقتصاد مقاومتی به جای اینکه زینت بخشی عملکرد سازمان‌های مختلف استان باشد زینت بخش بیلبوردهای تبلیغاتی در سطح استان شد!!
حال باید منتظر عملکرد سال 95 مدیران در سالی شد که به نام "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" نامگذاری شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان