۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین خام فروشی مهمترین مانع پیشرفت اقتصاد است/دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی بکوشد
کد خبر: ۱۵۶۳۶۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۷ ساعت: ۸:۲ ↗ لینک کوتاه

عضو کمیسیون برنامه و بودجه:

خام فروشی مهمترین مانع پیشرفت اقتصاد است/دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی بکوشد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید روی اقتصاد مقاومتی و اشتغال کوشا باشد و بتواند زمینه اشتغال نسل جوان را فراهم کند.

خام فروشی مهمترین مانع پیشرفت اقتصاد است/دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی بکوشد
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین، رجب رحمانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی از نمونه مسائل با اهمیت و ضروری در حوزه اقتصاد است که در این خصوص می بایست به استعداد ها و پتانسیل های داخلی توجه داشته باشیم.
وی با تاکید بر اهمیت و نقش اقتصاد مقاومتی که از جمله خصوصیات آن، درون زا و برون نگر بودن است، گفت: دولت می تواند با تکیه بر اقتصاد مقاومتی توام با استفاده از نیروی داخلی و درون زا از تکان های اقتصادی بین المللی و منطقه ای خود را مصون نگاه دارد و همچنین لازمه بهره مندی از تولیدات داخلی توسط تولید کنندگان موجب آن می شود که به غرب و بیگانه متکی نباشیم .
رحمانی تصریح کرد: در جهت توسعه اقتصاد و صنعت کشور نیز باید با کشور های منطقه نیز رابطه داشته باشیم البته نه با امریکا و اسرائیل.
رجب رحمانی در پایان گفت: باید از پتانسیل های موجود در معادن و همچنین برخورداری از صنایع داخلی نهایت استفاده شود و همچنین وابستکی به نفت کمتر شود. بحث دیگری که حائز اهمیت می باشد این است که، صادرات غیر نفتی و میعانات گازی افزایش یافته و همچنین فرآورده فروشی که به سهم خود موجب توسعه صنعت و صادرات می باشد نیز گسترده تر شود و از آن مهم تر بحث خام فروشی می باشد که مهمترین مانع پیشرفت اقتصاد است.
انتهای پیام/1001

منبع: راه دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان