۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین عدم رعایت دو مورد از خطوط قرمز در برجام/ ضرورت هوشیاری مسئولین در اجرای برجام
کد خبر: ۱۵۴۹۰۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲ ساعت: ۱۲:۱۱ ↗ لینک کوتاه

باهنر مطرح کرد؛

عدم رعایت دو مورد از خطوط قرمز در برجام/ ضرورت هوشیاری مسئولین در اجرای برجام

نائب رئیس مجلس نهم گفت: مسئولین باید هوشیار باشند که برجام توری برای صید شدن نظام اسلامی واقع نشود.

عدم رعایت دو مورد از خطوط قرمز در برجام/ ضرورت هوشیاری مسئولین در اجرای برجام
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، محمدرضا باهنر با اشاره به هویت انقلاب بر پایه استقلال، آزادی جمهوری اسلامی و آزادی فکر اظهار داشت: هویت انقلاب از زمانی که امام خمینی (ره) نهضت را شروع کردند، بر پایه استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و آزادی فکر بنا شده است.

وی در ادامه افزود: هر راه حل و پیشنهادی که ما را از هویت انقلاب و اهداف‌مان دور کند به معنی استحاله نظام و نفوذ است و نهایتا تسلیم صد در صدی به خواسته دشمنان امکان‌پذیر می‌شود.

نائب رئیس مجلس نهم با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بحث نفوذ را در سخنرانی‌های مختلف مطرح و تبیین کرده‌اند، گفت: نفوذ می‌تواند اقتصادی، سیاسی و یا عقب‌نشینی گام به گام از مواضع باشد.

باهنر با بیان اینکه در چشم‌انداز 20 ساله قصد عادی‌سازی روابط با تمامی کشورها را داریم البته به جز رژیم صهیونیستی که قانونی و مشروع نمی‌دانیم، ادامه داد: مسئله ارتباط با آمریکا بستگی به حمایتی دارد که از رژیم صهیونیستی می‌کند البته در قالب 1+5 با آمریکا مذاکراتی را داشته‌ایم اما مسئولین باید هوشیار باشند که برجام توری برای صید شدن نظام اسلامی واقع نشود.

رئیس شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری در خصوص بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر رعایت نشدن برخی از خطوط قرمز در برجام اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در شش ماه پایانی برجام بیش از 10 خط قرمز مشخص کردند و دیپلمات‌ها برای تحقق آنها تلاش کردند اما رعایت دو مورد از خطوط قرمز در برجام به نتیجه نرسید و با مذاکراتی که با مقامات رأس نظام انجام شد در مجموع مسئله برجام و مذاکرات به پایان رسید و تفاهم‌نامه امضاء شد.

وی در ادامه افزود: به نظر می‌رسد طرف مقابل ایران در مذاکرات هسته‌ای مسائلی را که از قبل پذیرفته‌ است در اجرای آن کوتاهی کنند و مانع‌تراشی‌هایی داشته باشند که باید مواظبت شود اما مقام معظم رهبری همان موقع مطرح کردند کمیته‌ای در شورای عالی امنیت ملی که مراحل مختلف اجرای برجام را پیگیری و رصد می‌کند،‌ تشکیل شده است.

نائب رئیس مجلس نهم در پایان خاطرنشان کرد: این کمیته وظیفه دارد هر زمان در اجرای برنامه‌ها و تعهدات کشورهای خارجی قصور شود، می‌توان تجدیدنظر کرد و موضوع را به قبل از اجرای برجام برگرداند.

انتهای پیام/7008

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان