۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین مخاطب شعار اقتصاد مقاومتی همه مسئولین هستند/ موکول کردن پیشرفت اقتصادی به روابط خارجی یک اشتباه بزرگ است
کد خبر: ۱۵۳۸۸۰ نویسنده: دکتر قدیری ابیانه تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۱ ساعت: ۱۰:۱ ↗ لینک کوتاه

قدیری ابیانه در مصاحبه با صبح قزوین:

مخاطب شعار اقتصاد مقاومتی همه مسئولین هستند/ موکول کردن پیشرفت اقتصادی به روابط خارجی یک اشتباه بزرگ است

قدیری ابیانه گفت: اقتصاد ایران باید به گونه‌ای تقویت شود که توطئه‌ها و بحران‌های جهانی توان زمین گیر کردن آن را نداشته باشد و در مقابل این جنگ باید مقاومت اقتصادی و در حقیقت اقتصاد مقاومتی را پیاده کرد.

مخاطب شعار اقتصاد مقاومتی همه مسئولین هستند/ موکول کردن پیشرفت اقتصادی به روابط خارجی یک اشتباه بزرگ است
محمدحسین قدیری ابیانیه، سفیر سابق ایران در مکزیک در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین، درباره نامگذاری امسال به سال "اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل" از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: واقعیت این است که دشمن از اقدام نظامی علیه کشورمان به دلیل قدرت نظامی ایران هم در جهت بازدارندگی و هم در جهت تنبیه متجاوز آگاه است. 
وی افزود: هرچند دشمنان کشورمان در برهه‌های مختلف دست از تهدید نظامی علیه ما برنمی‌دارند اما خودشان هم این تهدید را جدی نمی‌گیرند. 
این کارشناس اقتصادی ادامه داد: در دوره‌هایی که اوباما رئیس جمهور آمریکا برای اولین بار به قدرت رسید از وجود نداشتن طرح نظامی در ارتش آمریکا برای حمله نظامی به ایران شگفت زده شد، در حالی که بوش و وزارت دفاع این کشور به طور مرتب بحث حمله نظامی به ایران را مطرح می‌کردند. 
وی عدم اقدام نظامی آمریکا علیه ایران را آگاهی این کشور از عواقب شدید آن برشمرد و گفت: اقدام نیروهای نظامی ایران در زمینه تولید تسلیحات و آمادگی‌های عملیاتی ما را به یک قدرت نظامی در جهان تبدیل کرده است. 
قدیری ابیانه جنگ علیه ایران را فقط بُعد نظامی ندانست و تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب این جنگ در ابعاد سیاسی، دیپلماتیک، فرهنگی، اقتصادی و بین المللی ادامه داشته است. 
وی عنوان کرد: تا به امروز امید دشمن در بُعد اقتصادی هنوز به ناامیدی مبدل نشده است و یک جنگ اقتصادی عظیم علیه ملت و کشور ایران در جریان است و در این بُعد باید مانند حوزه دفاعی به یک قدرت برتر تبدیل شد.
فرماندهی اقتصاد مقاومتی به یک معاونت تبلیغاتی نیازمند است
سفیر سابق ایران در استرالیا اضافه کرد: اقتصاد ایران باید به گونه‌ای تقویت شود که توطئه‌ها و بحران‌های جهانی توان زمین گیر کردن آن را نداشته باشد و در مقابل این جنگ باید مقاومت اقتصادی و در حقیقت اقتصاد مقاومتی را پیاده کرد. 
وی مخاطب شعار اقتصاد مقاومتی را همه مسئولین به ویژه دولت و همه ملت دانست و گفت: هر ایرانی باید خود را در تحقق اقتصاد مقاومتی مسئول بداند، کمااینکه همین مردم در زمان انقلاب و جنگ 8 ساله علیه صدام در کنار نیروهای ارتش، سپاه و بسیج ایستادگی کردند. 
این دکترای استراتژیک عنوان کرد: فرماندهی اقتصاد مقاومتی دولت است و باید در بُعد اقتصادی نیز مانند فرماندهی ستاد جنگ عمل کند؛ یعنی در صورت وجود هرگونه مشکلی در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی به سرعت موانع را برطرف نماید.
 وی با بیان اینکه فرماندهی اقتصاد مقاومتی به یک معاونت تبلیغاتی نیازمند است، تصریح کرد: این معاونت وظیفه دارد مردم را از چگونگی انجام وظیفه خود در تحقق اقتصاد مقاومتی آگاه سازد. 
این کارشناس اقتصادی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی در واقع با تحقق همه شعارهایی که رهبر معظم انقلاب در سال‌های مختلف به عنوان شعار سال تعیین کردند، عملیاتی می‌شود.
وی با اشاره به عملکرد دولت در حوزه اقتصادی تاکید کرد: عملکرد دولت برای رفع موانع اقتصادی از طریق روابط خارجی تلاش ارزنده‌ای است؛ اما اینکه پیشرفت اقتصادی داخلی با غفلت از اقتصاد مقاومتی به روابط خارجی موکول شود اشتباه بزرگی می‌باشد که متاسفانه دولت به آن گرفتار است. 
میزان مصرف گاز ایران به اندازه مصرف 25 کشور اروپایی است
قدیری ابیانه اذعان کرد: پیشرفت کشورمان در شرایط فعلی فقط از راه اقتصاد مقاومتی امکانپذیر است و این اقتصاد بر کار و تلاش آحاد ملت استوار است و بودجه بندی‌ها و برنامه ریزی‌های دولتی باید در این راستا تنظیم شود. 
وی با تاکید بر اینکه اسراف و تجملگرایی باید از دستگاه‌های حکومتی و زندگی مردم رخت بربندد، عنوان کرد: ساعات مفید کاری در ادارات پایین است و ایرانی‌ها جزء مسرف ترین ملت‌ها هستند و خود متوجه آثار زیانبار این عملکردشان نیستند. 
سفیر سابق ایران در مکزیک در ادامه افزود: میزان مصرف گاز ایران به اندازه مصرف 25 کشور اروپایی است در حالی که آنها از این گاز برای تولید استفاده می‌کنند اما در کشور ما اسراف می‌شود. 
وی ادامه داد: در سال 92 حدود 30 میلیارد دلار اضافه مصرف و هدر رفت سوخت وجود داشت که با این مبلغ می‌توان پالایشگاهی برای پالایش 2و نیم میلیون بشکه نفت در روز ساخت و برای همیشه از خام فروشی نفت نجات پیدا کرد.انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان