۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین برگزاری مراسم تحويل سال نو در گلزار شهداي قزوین
کد خبر: ۱۵۳۳۹۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۲۹ ساعت: ۸:۴۹ ↗ لینک کوتاه

مدير كل بنياد شهید و امور ایثارگران استان خبر داد:

برگزاری مراسم تحويل سال نو در گلزار شهداي قزوین

مدير كل بنياد شهید و امور ایثارگران استان قزوین از برگزاری مراسم تحويل سال نو با حضور خانواده معظم شهدا در گلزار شهدای قزوین خبر داد.

برگزاری مراسم تحويل سال نو در گلزار شهداي قزوین
غلامرضا حقایق‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با اشاره به برنامه این نهاد همزمان با تحویل سال جدید اظهار کرد: مراسم تحویل سال نو همچون سنوات گذشته با حضور نماینده ولی فقیه در استان و مسئولین ارشد استانی در گلزار شهدا برگزار می‌شود.

وی با اشاره به شركت گسترده مردم و به ويژه خانواده‌هاي معظم شهدا و ايثارگران در گلزار شهدا افزود: والدين، همسران و فرزندان معزز شهدا همراه با مردم شهید پرور استان با حضور در گلزارهاي شهدا ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های والای شهدا و گرامیداشت یاد و خاطره آنها، سال جديد را بر مزار منور شهدا آغاز مي‌كنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین خاطرنشان کرد: قرائت زیارت عاشورا پیش از سال تحویل، دعای تحویل سال نو و سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان از جمله برنامه‌های این مراسم است همچنین سخنان مقام معظم رهبری در شروع سال جدید از طریق رسانه‌های شنیداری در گلزار شهدا پخش می‌شود.

وی تصریح کرد: جمعیت بی شماری در سال تحویل در گلزار شهدا گرد هم می‌آیند که همه آنها فقط خانواده شهدا نیستند چراکه قزوین شهر مذهبی است و مزار شهدا نیز در جوار امامزاده حسین(ع) قرار گرفته و مردم معتقدند شروع سال تحویل در کنار شهدا و فضای معنوی، موجب خیر و برکت در زندگی آنها می‌شود.

حقایق‌پور با اشاره به سایر اقدامات برنامه‌ریزی شده بیان کرد: بر اساس هماهنگی به عمل آمده تنگ ماهی و گل و گلدان بر سر مزار هر شهید در گلزار شهدا گذاشته می‌شود که در پایان مراسم به خانواده شهدا اهدا می‌شود.

وی در ادامه گفت: مسئولان بنیاد شهید استان پس از مراسم با حضور در منزل خانواده شهدا، از بازماندگان خانواده‌های شاهد و ایثارگری که سال جدید، نوعید درگذشت عزیزانشان است، دیدار می‌کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اشاره به اهم برنامه‌های این نهاد در سال آینده عنوان کرد: در سال 95 مباحث فرهنگی با قوت و کیفیت بیشتر در محتوا دنبال خواهد شد چرا که بنیاد شهید یک نهاد فرهنگی است و ما نیز تلاش داریم حتی خدمات ارائه شده نیز سبقه فرهنگی داشته باشد.

وی، امنیت و آرامش امروز را مرهون فداکاری و از خود گذشتگی شهدا و ایثارگران عنوان کرد و گفت: هر اندازه که برای شهدا و خانواده آنها خدمت کنیم باز در ابتدای مسیر قرار داریم و نمی‌توانیم ذره ای از ایثار و فداکاری و از خود گذشتگی شهدا و خانواده آنها را پاسخ گوییم.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان